İSPANYA GEZİ GÜNLÜĞÜ

24 Şubat 2012 – 1. gün

Sözde iki-üç gün önceden başlayacaktım hazırlıkları yapmaya nerdeeee.. Hiçbir tatil için önceden hazırlık yapmadığım gibi bunda da aynı şey oluyor. Sabah uyandığımda hala hazırlamam gereken valizler var. En önemlisi Ada’nın valizi. Saat 11-oo de evden çıkmamız gerekiyor. Ben bir yukarı bir aşağı koşturuyorum. Bir taraftan Ada peşimde hazırlanan valizler ilginç geldiği için içindekileri merak edip çıkarıyor, ben koyuyorum, Ada çıkarıyor. Çıldıracağım. Taksi saat 11-oo de gelmesi gerekirken sağolsun 10-30 da kapının önünde oluyor. Arkadaşlarımız yapılması gereken birkaç işimizi bizim yerimize hallediyorlar da rahatlıkla taksiye binebiliyoruz. Sürekli acaba bir şey unuttum mu diye düşünüp duruyorum..İyi ki taksici 10-30 da gelmiş diyoruz inanılmaz bir trafiğe saplanıyoruz. Tam zamanında hava alanındayız.

Çok gerginim, Ada 10 gündür tek taraflı burun akıntısı çekiyor. Önceki gün internetde tek taraflı burun akıntısının tehlikeli olabileceğini okuyorum. Yola çıkmadan bir gün önce doktora götürüyoruz Ada’yı kontrol ediyor ve geniz akıntısı olduğunu söylüyor ilaçlarını veriyor. Yola çıkacağımız için kulakları ağrıyabilir burnu tıkalı olursa önleminizi alın diyor. Bir sürü öneride bulunuyor. Bunu sonraki "çocukla tatil yapmak" isimli yazımda söz edeceğim. Ama burada da söylemeliyim çocuğunuzun burnu tek taraflı akıyorsa ve rengi farklıysa mutlaka doktora başvurun çocuğunuz burnuna bir şey sokmuş olabilir. Eğer doktor kontrolü olmazsa ameliyata kadar yolu olabilirmiş..

Çok stresliyim. Ada uçak da ne yapacak, sıkılacak mı, kulağı ağrıyacak mı diye. Hiç korktuğumuz gibi geçmiyor. Doktorumuzun önerileri, farklı daha önce görmediği bir oyuncak sayesinde çok güzel bir yolculuk yapıyoruz. İstanbul-Barcelona 3,5 saat sürüyor. 14-oo de bindiğimiz uçak oranın saatiyle 16-30 da iniyor. Hava alanından otele nasıl gideceğimizi karar vermeye çalışıyoruz. İtalya tecrübemizde olduğu gibi metro yoluyla rahatlıkla ulaşırız gibi geliyor. En büyük hatamız olduğunu sonradan anlıyoruz. İner inmez turist danışmaya gidiyoruz. Harita alıyoruz.

Hava alanının içinden alt kata iniyoruz. oradan yeşil renkli otobüslerin kalktığını ücretsiz olarak tren garına götürdüklerini söylüyor görevli. Ne var ki gideriz diyoruz. Ahhh demez olalım… :)Trenden Sants durağında inip metro aktarması yapacağız. 2 sırt çantamız, 3 tekerlekli valizimiz ve bir takım elbise çantamız mevcut. Mesut 2 tekerlekli valizi ve takım elbise çantasıyla sırt çantasını alıp tıngır tıngır gidiyor ben de diğer valizi ve Ada’yı alıyorum. Sorunsuz şekilde otobüse biniyoruz. İspanyollar çocuğu görünce özellikle çok yardım severler. Tren garına gidiyoruz. 7×2 euro karşılığında bilet alıyoruz. Her şey normal. Buraya kadar. Ta ki aktarma için sants durağında inene kadar. İndiğimizde çıkabilmek için girerken ki bileti bulmamız gerekiyor. Biletsiz yolcular çıkamıyor. Aklınızda olsun. Bileti nereye koyduğumu bulamıyorum. Attım mı atmadım mı ara babam ara neyse buluyoruz ve çıkıyoruz oradan. Ardından metro bileti nereden alınır onu bulmaya çalışıyoruz. İstasyon oldukça büyük. Metro biletini makinadan alıyoruz. 2 adet 10’luk bilet alıyoruz. tek bilet 2 euro 10’luk 9,5 euro. Bilet tamam asansör bakıyoruz metroya binebilmek için hayır asansör yok. Hadi canım diyoruz olur mu öyle şey… Hasta olanlar, engelli olanlar ne yapacak. Ya yaşlılar mutlaka vardır. Görevlilere soruyoruz hayır yok diyor. Neyse yürüyen merdivenle ineriz diyoruz. Evet doğru tahmin canım okuyucu yürüyen merdiven de yok.. Aşağıya sadece normal merdivenlerle inebiliyorsunuz ve o merdivenlerde Allahlık… İn in bitmiyor. Küfür ede ede iniyoruz. Metroya binip otelimizin olduğu durağa varıyoruz. Elimizde cep telfonunda lokalde çalışan bir harita programı var. Ona güveniyoruz. Otelimiz Medicis diye bir otel. Barcelona’daki fuar sebebiyle tüm oteller dolmuş olduğundan son anda şehir merkezinde bulduğumuz otel bu otel. Fiyatlar fahiş. Nasıl çıkacak merak içindeyiz. Oteli buluyoruz. Güler yüzlü görevli, ilgili. Otelin fuar sebebiyle dolu olduğunu söylüyor. Otelin yeri harika. Sagra da Familia’ya yürüyerek 300-400 mt. Odaya çıkıyoruz. Tertemiz, derin bir nefes alıyorum. En korktuğum şey temizlik meselesi. Oda küçük. Yerleşip dışarı çıkıyoruz. Ünlü La rambla caddesine gidiyoruz. Hem de bir şeyler yiyip metro şokunu atlatırız diye düşünüyoruz.:)) Linceu durağında iniyoruz caddenin tam ortası. Mesut tripadvisor’un android barcelona uygulamasıyla bir tapas bar buluyor. Gittiğimizde kalabalığın dışarıya kadar taştığını görünce girmekten vazgeçiyoruz.

Başka bir tapas bar buluyoruz. Royale tapas bar. Masalar dolu sadece barda yer var. Oturalım diyoruz. Garson ilerleyen saatlerde masa ayarlayabileceğini söylüyor.. Tavuk teriyaki, kalamar, ekmek üstü mezgit birkaç çeşit tapas daha söylüyoruz. Bir kadeh şarap bir kadeh sangria içiyoruz.

Harika bir yemekten sonra keyfimiz yerine geliyor. Ada bar kısmında çok eğleniyor. Yemeğin sonuna doğru masaya geçiyoruz. Biraz dolaşıp, çok yorgun olduğumuzdan taksiyle otelin yolunu tutuyoruz.  Taksici ingilizce konuşamıyor ama sözlüğü var yolda giderken gözlüğü takıp ingilizce sözlüğü açıyor benim yüreğim ağzıma geliyor. yola bak yola bak diyip duruyorum.. Sağ salim otele varıyoruz. Yatağa yatıp dinlenmek üzereyken bir gerçekle yüzleşiyoruz. Otelin yalıtım sisteminin sıfır olduğu. Tüm sesler odanın içinde. Yoldan gelen, asansör sesi, yan odanın gürültüsü. Uflaya pufflaya uyuyoruz.

İSPANYA GEZİ GÜNLÜĞÜ için 6 yorum:

1. inci kolay

türkiyede yürüyen merdiven asansör olmasa olur AB ya almazlar keyifle okudum amasizin yerinize ben yoruldum arabamız yokken istanbula geldiğimiz aklıma geldi ne çileydi3 çocukla brde

2. THESUUUR

Zerrinim,otel rezervasyonunu nasil yaptiniz önceden,netten mi?
    Valla daha önce de bu sekilde Italya ya gitmistini yaa bana cesaret veriyorsunuz.Biz genelde hersey dahil acenta üzeri gittigimiz icin tatillere otelin icine kapanip yasiyoruz.Cok az gezebiliyoruz yaaa
    Rezervasyon bilet hazirlama islemlerini nasil yaptiysaniz aciklama yapar misin lütfen?

3. Misss Yazar

İnciciğim, adamların metro sistemi çok eskiye dayandığından sanırım yapmamışlar yenileyebilirler elbette ama işte.. Mahvediyor insanları ilerleyen zamanlarda farkediyoruz ki hiç bir yaşlı, engelli metroyu kullanmıyor. Bu nedenle olduğunu düşünüyoruz.

4. Misss Yazar

Yıldızcığım, ben tur firmalarıyla gidildiğinde birşey anlamıyorum tatilden. Ne şehri adam akıllı gezip yaşayabiliyorsun, ne istediklerini yapıyorsun. AT koşturur gibi koşturuyor tur firmaları üzerinden para kazanmak için saçma sapan yerlere götürüp bir sürü paralar alıyorlar. Eğer önceden planlarsan her şey tıkır tıkır işliyor. Hiç bir zorluk yaşamıyorsun. Ben İtalya tatilinde otel rezervasyonunu Venere üzerinden yapmıştım. Bu sefer http://www.hrs.com/web3/ buradan yaptık. Burada fark venerede ödemeyi venereye yapıyorsun hrs de direk otele yapıyorsun. Bilet rezervasyonunu kendimiz hava yolu firmasına karar verip yaptık.

5. halenze ozlem- O Tabak Bitecek

Demek ki neymiş adamların çöpü bile kıymetliymiş:)) ben durdum durdum oraya takıldım:)) Gezdin geldin gezip gördüğün senin olsun bana yediklerini anlat:)))

6. halenze özlem

Sevgili İspanya Fatihesi zerrin hanımcım. Biz burda 5 gündür 1. günü okuyoruz.. Nerde o kaybolmalar, paellalar, sülünezler, çikolata pazarları. hadi bekliyoruz:))