LAHANA SARMASI

Ada ile bu Pazar bir maceraya giriştik. Macera dediğim şey bazılarına çok basit gelebilir. Ama hele beni bi dinleyin aa dostlar, aaa okuyucu… Pazar sabahı uyandım. Keyfim feci yerinde Ada ile mıncıklaşma, oynama, kıkırdama, öpüşme seansından sonra şahane bir kahvaltı hazırlamak için mutfağa geçtim. Bir taraftan da bugün ne yapsak diye düşünüyorum. Mesut simit almak için sarıyer’e indi. Simitli, şakşukalı, omletli şahane kahvaltının ardından Ada uyudu. Fırsat bu fırsat diyip evdeki spor aletine vurdum kendimi. Eklem yerlerimdeki tutan kısımlar tutmaz olana kadar spor yaptım.

Ardından çay sohbeti yaparken Mesut’la Kadıköy’ gitme fikri çıktı ortaya. Trafiğe baktığımızda köprülerin kıpkırmızı (yani tıkalı) :))) olduğunu gördük. Ama Kadıköy’de Çiya’da yeme fikri beynimize kazınmıştı bir kere. Nasıl gideceğimizden çok ne yiyeceğimizi konuşursak olacağı budur. Biz de toplu taşıma araçları kullanarak gitmeye karar verdik. Hem de Ada ilk kez Vapura binecekti. Onun heyecanı sardı bedenimizi (beden meden lafları kullanarak sanatsal bir hava yakalamaya  çalışıyorum) :)))) Neyse çıktık yola, daha doğrusu maceraya. ne var bunda deme okuyucu çok şey var biz zekeriyaköyde oturuyoruz hedef kadıköy sırtımızda çanta, çantanın içi oyuncak, bez, meyve suyu , ıvır zıvırıyla dolu. Elde bir bebe 20 aylık ele avuca sığmaz. Belki biner diye düşündüğümüz bebek arabası. da cabası Evden Hacıoasman’a kadar arabayla gittik. Arabadan indik Metro. Metro’da yaşadığımız şeyler anlatmaya değmez sorunsuz geçti diyelim :) Şişhane’de inip Tünel’den gidelim dedik. Metro tünel arasındaki o dillere destan yokuş (merdivenleri) Ada kucakta çıkmak ayrı bir tattı. :) Böyle zamanlarda Mesut’un Ada’ya para verdiğinden (anlıyor sanki) :))) şüpheleniyorum. Ne kada zorlu parkur varsa O zamanlarda Ada sadece benim kucağımda olmak istiyor. Babası aldığı zaman sanki eti koparılıyormuş gibi ağlıyor.  Acaba o sırada Mesut etlerinimi koparıyor bu çocuğun. Bak iyi oldu bunu yazdığım bu konuyu araştırayım.. :))

Neyse Tünel’le Karaköye indik. Vapurun kalkmasına 20 dakika vardı. Karaköy’ün çocuk arabasına müsade etmediği yollarında keyifle gezindik. :)))  Cruise vardı ağzımız açık ona baktık, içindekilerde ağızları açık İstanbul’a bakıyorlardı.  Vapur’la Kadıköye geçtik ve harika yemek için Çiya’ya geldik. O harika, insana yedikçe yedirten yemekleri yedik. Üstüne ise çok değişik tatlı tabağının tadına baktık. İlk kez yeşil zeytin tatlısı yedim mesela daha önce hiç denediniz mi?

Neyse çıktık oradan Kadıköy sokaklarında, balıkçılarda dolaşa dolaşa Ada kucakta Vapura geldik. Eyyy okuyucu sana bişi sorucam ik başta yazdığım spor yapma kısmını unutmadın di mi.. Heh onu hatırlayarak oku tamam mı. Ada kucakta bu kısım çok önemli.. Vapur, uykusu gelen keyifsiz Ada’yı oyalama çabası, Kabataş’a tramvay, oradan füniküler, sonra taksimden metro. Ada coştukça coşuyor. Anne susturmaya çalışıyor. Ayaklarım ağrıyor.. En sonunda arabamıza ulaştık. Ada arabaya bindikten 30 sn sonra uyudu…  Ben iyiyim yaa nasıl olayım :))) Çiya’da yediğim yemeğe o tatlı tabağına değerdi :)))

Şimdi lahana sarmasıyla gel de bağla.. :) Çiya’da lahana sarması yapıyorlar mı bilmiyorum. Ama güveçte patlıcanı harika yapıyorlar. hihohoh bağlandı mı bence tamamdır.Annem lahana sarmasını harika yapar. Bugüne kadar pek denemediğim yemeklerdendir. Daha iyisi varken (annem yapıyorken) denemek gerekssiz diye düşünürdüm. Geçenlerde annemin tarifiyle yaptım. Enfes bişi çıktı orataya. Sizlerle de paylaşayım.. İşte tarif:

Hazırlık Süresi: 30 Dak.

• 1 çay kaşığı Kimyon
  • 1 çay kaşığı Kuru Nane

Hazırlanışı:

1- Lahana yapraklarını yırtmadan bütün olarak ayırın. Yıkayın. Kaynamış su dolu tencerenin içine atın ve haşlayyın. Sert olan kısımlarını, damarlarını bir bıçak yardımıyla kesin. Sarma yapılacak şekilde yumuşak olsun. Eğer yapraklar büyükse 2 parçaya keserek kullanın.
2- Diğer bir tarafta pirinç, domates, soğan, sarımsak, maydanoz, salça ve baharatları ve zeytinyağını koyup harmanlayın.
3- Lahanaların bir ucuna iç malzemeden koyun kenarları kapatarak sarın. Tencerenin alt kısmına lahananın sert kısımlarını kesmiştik o kısımları koyun onun üstüne sarmalarınızı yerleştirin. Kaynamış suyu ekleyin kapağını kapatarak pişirin. SUyunu sürekli kontrol edin. İhtiyaç halinde kaynamış su ekleyebilirsiniz. AFiyet olsun.

LAHANA SARMASI için 13 yorum:

1. nilay

Konuyu bazen tarife bağlayıp, bazen bağlayamamamana ama güzel güzel nlatmana bayılıyorum.
    Ellerine sağlık. Sevgiler

2. http://defneylebirlikte.blogspot.com/

anlatım şahane.herşey gözümüzün önünde canlanıyor.macera süper lahana sarması mmmmmm süper süper.ellerine sağlık..adacığa kocaman bir öpücük!!!

3. Tülay Ataben

Zerrin ne keyifli kadınsın sen ya yazılarınla çok eğleniyorum.

4. suna

valla Zerrin kardeş öyle güzel öyle sevimli yazmışsın ki sırıtarak okumak işyerinde çok zararlı oluyor yani patron iş yapmadığımı anlıyor bilgine :))

5. ilknur

çok komiksin sen ya……………………..

mesut’un etlerini kopardığından şüpheleniyorum dediğin kısımda koptum …………………………

yaz hep yaz ………………………..

6. THESUUUR

Kardeeesss “ANNELiK” zor zenaattir vesselam;ama lahana sarmasi harika bir tadtir,hele de anne usulu oluncaa
    (Bu yazinin ana fikrini cikardim anacagim)

7. merve

Lahana sarmasını çok severim. Tarifleriniz çok güzel, yazılarınız tariflerden daha güzel.

8. love and smile

Lahana sarmasına bayılııııııııırııımmm..nasıl canım çekti :)
    Ben de bebişimle gezicem bol bol..ne güzel maaşallah

9. hatice

Çok güzel görünüyor gerçekten, benim için en lezzetli dolma lahanadır.

10. cincinsfikirli banu

Ahhh canım ne güzel anne oldun sen, ben sana diyordum ama maceraları göreceksin sen diye:))) annem nasılsa yapıyor diye yapmadığım öylleee çook yemek var ki, bu da onlardan biri, cesaretlendim de şimdi bak!! ellerine sağlık, Adayı benim için de öp, mıncıkla, sevgiler.. (kızım 1.sınıfa başladı bile!!)

11. evren

Zerrinciğim vallahi sen anlatırken ben yoruldum yahuuu!!!:)))
    Ellerine sağlık canım ben de lahana sarmasına bayılırım ama benimkini babannem yapacak :)))

Sevgiler

12. inci kolay

ayyy zerrin hanım bayıldım yanaklarım ağrıdı gülmekten kendimi hatırladım arabamız yokken çektiklerimiz benimde oğlum tersine babasını isterdi eşimde sen kesin alttan çimdikliyosun derdi ilahi allah size sağlık versin