ROMA --- 2. GÜN ---

07.06.2008

11 Mayıs 2008

Sabah uyandığımda karnım zil çalıyordu. Roma’da kaldığımız otelde kahvaltı dahil değil. Google map’ten market, rest gibi yerlerin haritadaki yerlerini işaretledik. Bizim otelimize yakın market yok şok yaşadık. Daha doğrusu map’te gözüken fazla market yok. Hani bizde her köşede bakkal market mutlaka vardır ya .. Kendimizi sokaklara attık.

Önce colessuma kadar metroyla gittik. Burada her metro çıkışında sanırım benim ağzımın suları akacak. Bayıldım bu yapıya bu görüntüye ... Colesseuma çıktığımızda yollar bomboştu Pazar sabahı olduğu için boş olduğunu düşündük.

Bol bol fotoğraf çektik. Yolların boş olmasından yararlandık. Meğer yolların boş olmasının nedeni bisiklet ile ilgili bir organizasyon nedeni ile kapatılmış. Bir sürü kişiyi zaten metroda bisikletleriyle görmüştük. Ben Türkiye’de metroya bisikletle binen kimseyi görmemiştim. Biz de biniliyor mu?

O yol üstünde bir sürü fotoğraf çektik. Piazza Vanezadaki yapı ve heykeller beni baştan çıkarıd. Her bir heykel incelenmeli. Bisikletli gruplar Vanezada buluşuyorlardı. İnanılmaz kalabalık. Keşke bizde katılsaydık diye mızık mızık mızıkladım.

Sonra kahvaltı yapılacak mekan aramaya başladık. Bir çok dükkan ve mekan Pazar sabahı olduğundan kapalı. Oldukça yürüdük. Asabım bozulmaya başladı. Hem açım hem yoruluyorum daha sabahın körü şimdiden yorulursam gezemem diye korkmaya başladım. Kapısında köpek olan (köpek dünya güzeliydi) bir sandviç marketde durduk. Ben pizza içi mozerellalı  sandaviç yedim. Mesut krem peynirli patlıcanlı sandviç yedi Yanına çay içmek istedik. Ama sıcak içecek servisleri yoktu. Mesut meyve suyu içti 5,5 euro ödedik. Elimizde sandviçlerle yeniden düştük yollara. Mesut’un sırtında ağrı var. Sanırsam valiz yüzünden. Aşk çeşmesini görmek için yürümeye başladık. Ayaklarımız zonkluyor bir taraftan çaysızlıktan başım ağrıyor.

Bir cafe bulduk. Dışarda oturup  çay içelim istedik. Aşk çeşmesine giderken sokağın başında, ben çay söyledim mesut expresso söyledi. Çok minik bir fincanda yudumluk bir kahve geldi. Küçük sunum tamam ama J))) bu kadar küçük ... J Bana gelen çay demlikte sallama çay. Ben halimden memnunum. Mesut minnacık bir yudum içti beğendi. Yanımızdaki masada oturan çiftden erkek olanı Mesut’a şekerle içmesini tavsiye etti. Kahvenin etkisinin daha fazla olacağını söyledi. Mesut geri kalan yudumu şekerle içti J Çiftle tanıştık. Almanlarmış, kadın katolik adam protestanmış. Orta yaşın üstündeler, çocukları, oğulları varmış kaybetmişler.  Sohbet ettik. Türkiye’ye arabayla gelmişler. Ailemden, Almanya’dan doğduğumdan bahsettim. İngilizce konuşurken zorlandım. Bişiler geveledim J Sonuçta anlaştık. Adam barışçıl sevimli bir tip güzel bir sohbetden sonra ayrıldık. Bir yere yetişmeleri gerektiğini söylediler.Anlamadık. J Hesabı ödeyip kalktık. 7,5 euro. Aşıklar çeşmesini ararken bir binayla karşılaştık.

Kapıda konser olduğu yazılı herkes giriyor. Bizde daldık içeriye. Sırtımdaki çantada şarap var. Çıkarmamı istediler. Kendimi alkolik gibi hissettim. Küçük bir kağıt karşılığı şarabı verdik polisler gülümseyerek aldılar. Girdiğimiz yerde yürümeye başladık.   Meğer burası aynı zamanda çok güzel bir müzeymiş. Binanın içi tamamen duvar resimleriyle ve süslemelerle dolu. Ağzımız açık resimlere bakıp tarihiyle ilgili birşeyler öğrenmeye çalıştık.  Galeria Borghese’ye girmişiz. Hayatımda bu kadar güzel duvar resimleri görmemiştim. Kabartma gibi gözüküyor her biri. Fotoğraf çekmek yasak. Sonunda konser salonuna geliyoruz. Son dakika girdiğimizden oturacak yer kalmamış. Kapıda durup bir iki parça dinleyip çıktık. Alman çiftin nereye yetişmeye çalıştığınıda böylece anladık. J Galeria Borghese giriş normalde ücretliymiş ama o gün sanırız konser nedeniyle biz ücret vermeden girdik. İtalyanın en küçük müzelerinden biriymiş ama içerde gezerken size hiç küçük gibi gelmiyor. Şarabımızı aldık çıkarken polisler italyan şarabını beğenip beğenmediğimizi sordular. J Beğendik dedik belli olmuyormu J

Yeniden aşıklar çeşmesini aramaya başladık. Yanlış yöne gittik meğer oturup çay kahve içtiğimiz cafenin yanındaymış. J) Aşıklar çeşmesinin bulunduğu meydana girdiğimizde ağzımız açık kaldı. Böyle heybetli ve görkemli bir yapıyla karşılaşacağımızı düşünmüyordum. İçinde bulunan meydanın küçüklüğümü çeşmeyi heykelleri devasa kılıyor yoksa göz yanılmasımı anlayamadık. Çeşme aslında Palazzo Poli sarayının ön cephesi. Heykel mitolojik yaratıklardan oluşuyor. Ve elbette dev bir neptün heykeli...  Müthiş kalabalık, iğne atsanız yere düşmez, her taraf etrafta görmediğimiz seyyar satıcılarla dolu. Çantalarımızı hemen tişörtün içine sokuyoruz. Oldukça tehlikeli göründü bize. Her tarafta fotoğraf çeken çekinen insanlar var. Türklerle karşılaştık. Geçerken iyi tatiller diye laf atmaktan hoşlanıyorum. Kendi dilini konuşan insanı yaban ellerde görmek insana mutluluk veriyor. Çeşmenin önündeki kiliseye girdik. Biraz dinlendik, aşıklar çeşmesinde oturduk.

Karnımız acıktı, yürümektenmi nedir bilmem kurt gibi acıkıyorum. Çevrede bulunan fast food bir pizzacıya girdik adı gastronomia . 2 dilim pizza aldık. Mesut pastırmalı ben rokalı domatesli aldım. Sözde ısıttılar ama soğuktu. 5,5 euro tuttu. Ama keyifsiz bir yemekti. İçecek birşey almak için kalktık. Bir şarküteriden küçük su aldım (1 euro) ağzıma diktiğimde soda olduğunu anladım. Su alırken aklınızda olsun kasada ödeme yaparken kasadaki kadına no gaz diye sorun? J

Yolda yürürken kadının biri durdurdu. Uyuşturucuyu bırakanlar için yardım topluyorlar. Önce imza kampanyası sandık sonra yardım olduğunu anladık. 2,5 euro bıraktık.

İçecek birşeyler aradık yok, ne içeceğimize karar veremedik. İspanyol merdivenlerine gidelim dedik. Yakındaki İspanya Elçisinin ikametgahı nedneiyle bu ismi almış.  Çok güzel sevimli bir yer. Merdivenler Trinita dei Monti'ye çıkıyor.

Ortada gemi kalıntısı şeklinde bir havuz var. Fontana Della Barcaccia. İspanyol merdivenlerin üst tarafında tamirat mevcutdu. Çıkmadık. Havuzun kenarında oturduk. Havuzdan akan suyu gelen geçen herkesin içtiğini farkettik. J Acaba içilirmi diye kafa patlattık. 5-10 kişinin şişelerini doldurduğunu görünce ben de denemeye karar verdim. Soda şişesinin içine akan sudan doldurdum. Mesutla acaba hastalık kaparmıyız tedirginliğiyle birer yudum aldık. Yoo gayet güsel bir suymuş dedik. Kana kana içtik. Şişemizi doldurduk Yürümeye başladık.

Etraftaki seyyar satıcılar arttı. Çakma marka çanta satanların hepsi zenci. Bir sokak ötede lüks mağazaların bulunduğu sokak var. Prada, Yves Loren, zart zurt. İnsanlar mağazaların önünde durup fotoğraf çektiriyorlar. Garibimize gidiyor. Herşey ama herşey çok pahalı. Yürürken bir ara sokağa girdik. Sokak bizim beyoğlu tünel gibi. Birkaç mekana bakındık. İtalya’da hemen hemen her rest ve cafe nin girişinde menü görebiliyorsunuz. Girmeden menüye bakıp karar verip girebiliyorsunuz. Bir şarap evinde karar kıldık. Barda oturduk. Okuduğumuz yazılar ve kitaplarda İtalya’da barda oturduğunuzda farklı fiyat masada oturduğunuzda farklı fiyat uygulaması mevcut. Masada neredeyse iki katı ödüyorsunuz. Barda hem bir sürü içki var hem de açık büfe şeklinde yiyecekler var. Önce şarap söyledik. Ben beyaz (4 euro) mesut kırmızı (6 euro) söyledik. Otururken canımız yiyecek birşeyler istedi. İnce hamurlu 4 peynirli pizza istedik. 7,5 euro.

Çok keyifli ve leziz bir yerdi. Oturduk vakit geçirdik. Wc’ye girdim. Elimi yıkamak istedim, çeşmeyi açamadım. J)) Uzun uzun baktım acaba sensörlümü dedim, değişik hareketler yaptım, acaba başka bir numarasımı var dedim yok açılmıyor. Deliricem. Kadının biri çıktı yan çeşmede foşş diye yıkadı. Dedim herhalde benim çeşmem bozuk.  Çünkü kadını izledim benden farklı birşey yapmıyor. Yok aynı hiç bir fark yok. Açılmıyor çeşme... Başka bir kadına nasıl çeşmeyi açacağımı sordum. Ayağınla bastırarak suyun akmasını sağlıyormuşsun. J Aklınızda olsun lavabonun altında bir zımbırtı var basarak suyu akıtıyorsun ayağını çekince kapanıyor J))) ellerimi yıkayabildim.Çıktık yürüdük öylesine dondurmacıya girdik. Ben nutellalı ve tiremisulu mesut fıstıklı aldı. Bu sefer kötü bir dondurmaya denk geldik. J ama yinede yedik. 5,5 euro.

San Poulo meydanına çıktık. Her taraf Gotiklerle doluydu. Akşam konser varmış. Merak ettik. Oturduk çevreyi izledik, çok hoş bir meydan.

Otele dönmek için yola çıktık, konser için yeniden çıkarız dedik.

Otele giderken piramide durağında inmek istedik. Orada bulunan piramidi ve kaleyi merak ediyordum. Hem de market buluruz dedik. Hala market peşindeyiz. Halimize gülüyoruz. :)

Piramit oldukça büyük. Piramide denilen yere metroyla rahatlıkla ulaşılabiliyor. Parklar var. insanlar yeşiiliklere yayılmışlar. Biz de kaleyi gören bir yere yayıldık. Biraz oturduk. Müthiş  yorulmuşuz. Ayaklarım hiç bu kadar ağrımamıştı. Mesut'Un birşey demeyeceğini bilsem hüngür hüngür ağlayacağım. Ayaklarım ağrıyooooooo diye. Ama demem. Dersem sabah az gezelim der. Olmaz kabul etmem :)))

Otele gittiğimizde benden hiç ses çıkmadı. Gotiklerin konserine gidelim diye. Öylece susup uyudum...Çook yorulduk çook ..

Paylaşmak İçin:

Kategoriler: Geziyorum

Bunlar da İlginizi Çekebilir:

Sosya Medya Hesaplarımız:

Yorumlar:

• yeşim 07.06.2008

ya ben taşırdım bavulları hiç yorulmasaydı mesut zavallısı. bu arada bekliyorum çileklerin resmini sakın çekmedim deme

öptüm kuzummm

• handeazap 07.06.2008

canım yanında olmayı isterdim valla ne güzel gezmişsin ne güzel anlatmışsın.bir dahakine benide al benide al:):):)

• HUYSUZBALIK 07.06.2008

Ne kadar güzel anlatmışsın ne kadar güzel resimler :) Bayıldım bayıldım bayıldım. Dayanıklılığınıza da hayran oldum. :) İyi gezmişsiniz...

• funda 07.06.2008

AMAN ALLAHIM NEFİS YERLER GEZMİŞSİN.ÇOK ŞANSLISIN.ÇOK TA GÜZEL RESİMLER,PİZZALAR HARİKA.BAYILDIM.

• feray 07.06.2008

canım benim parmaklarına sağlık sayende bizde seninle bir geziyoruz sanki.Sevgiyle kal.

• Recep H. 07.06.2008

Bunları okudukça içim gidiyor. Canım çekiyor. Ben de gidince yazacağım böyle yaa :)

• zeya 07.06.2008

Ne güzel gezmişsiniz.
    Ben geldikten sonra 1 hafta ayakkabı giyemedim.
    canım nutellalı ve tiramisulu dondurma istedi :)

• nino 07.06.2008

bende kendimi bir yerlere atsam ne iyi olacak su gunlerde dimi zerrinim

• Tombuk 07.06.2008

Zerrinciğim,
    İtalya gezmek istediğim ülkelerden biri. Bizim için de gezmişsiniz, ne güzel. Bir gün İtalya'ya gidersem, çeşit çeşit makarna, pizza, peynir ve şarap çeşitlerini deneyeceğimi düşünürdüm. Şimdi tek aklımda olan tiramisulu nutellalı dondurma! Nasıl iştir bu yahu? :)))
    Sevgiler canım, yurda hoşgeldin. :)

• Nurgul 08.06.2008

Avrupa ilginc bir yer vesselam:) Pazar gunu bilhassa sabahlari acliktan olseniz acik market bulamayabilirsiniz. Rahat adamlar, daha otesi yok:)
    Ben de Italya' da Pisa ve Venedik' e kadar gitmistim, Roma' ya inemedik, vakit yoktu. Ama guzel ve etkileyici idi.
    Yazilari okumak keyifli oluyor, bekliyorum devamini, tesekkurler canim.

• banu g. 08.06.2008

canım benim çok guzel resimler.
    gemi kalıntısı şekilinde havuza bayıldım.
    öptum sevgiler..

• sofraozlemi 08.06.2008

canım arkadaşım ne güzel gezip bizlerede maceralarını anlatmışsın:) kendimi sizlerle birlikte hissettim..öbür günleride heyecanla bekliyorum..
    öpüyorum cnm.sevgilerimle

• Hülya 08.06.2008

Zerrin'ciğim,
    Ne güzel anlatmışsın insan hemen gidip görmek istiyor.
    Yeni yerler gezip görmeyi çok seviyorum bu nedenle de senin cezve projeni çok sevdim.
    Bu arada bugün oğluşum Kıbrıs'a izci kampına geldi.Sizin diyara yani...
    Sevgileer

• isimsiz 08.06.2008

hoşgeldin zerrin tatil gibisi yok bende değişik yerleri görmeyi seviyorum tatil anılarını bizle paylaşmışsın sevgiler

• breezeswind 08.06.2008

miss zerrincim ya ,siten hayırlı uğurlu olsun, inan arkadaşım seni çok aradım,ama nerde buldum,bir gazetenin 2008 en iyi bloglar kısmında arkadaşım 2.lik ödülü almış.tebrikler ,tebrikler arkadaşım. nice başarılara,daim olsun inşallah.görüşmek dileğiyle.

• dilekkmutfakta 08.06.2008

Zerrincim öncelikle ödülünü kutluyorum,başarılarının devamını dilerim,yurtdışına hiç çıkmamış biri olarak yazılarını zevkle okuyorum teşekkürler.

• Mutfakta H. 08.06.2008

zerrin sen harikasın ve delisiiinnnnnn okurken gülmekten öldüm ne güzel anlatmışsın bayıldım valla merakla 3. 4. gezi notlarını bekliyorummmm

• meleginmarifetleri 08.06.2008

Zerrin ne güzel bir gezi anlatımında çok hoş devamını bekliyorum sevgiler öptüm bay

• www.lezzetavcisi.net 09.06.2008

Roma'ya gidilirken yanına alınacaklar.
    1. Atıştıramlık bisküvi ,kek ..
    2. Su için Boş Şişe =)
    3. Diğer şeyler için bol bol 5.5 euro =)

• semra 09.06.2008

Merhaba sayfanızla tanışmak blog ödülleri sonuçlarına bakmam sayesinde oldu. İtalya dönüşünüzü çok merak ediyordum. Muradıma erdim. 24 yaşındayım henüz hiç yurt dışına çıkmadım eşimle birlikte bir haftalığına gitmek istiyorum bir yerlere ve ilki neresi olcağı konusunda henüz karar vermiş değilim ingiltere de arkadaşımın olması bir sebep olsa da turla gitmek fikri de uzak gelmiyo ne dersiniz

• Begüm 09.06.2008

Sayende romayi sizinle birlikte geziverdim. Harika anlatmissin. Italyada bir iyi, sicak pizza yiyememissiniz :( Belki diger günler daha güzeline denk gelmissinizdir...

• SEKERPEMBE 09.06.2008

BENCEDE YORULMUŞSUNDUR. YANİ KİM NORMALDE BÖYLE BİR HAYAT YAŞIYORKİ DĞEİLMİ AMA. DEĞDİMİ SEN ONU SÖYLE?
    SANIRIM NOT ALMIŞSIN, YOKSA HEPSİNİ BÖYEL DK DK HATIRLIYORMUSUN MERAK ETTİM?:)))
    HANİ BİRİLERİNİN DEDİĞİ GİBİ
    OHHH SEFAN OLSUN:))))))))))
    SEVGİLERİMLE

• aslı 09.06.2008

Canım fotoğraflar nefis! İtalya'da başınız hep havada yürürsünüz derdi lisede sanat tarihi hocamız, her yer sanat, ne kadar güzel.. Devamını bekliyorum sabırsızlıkla..

• soframdan 09.06.2008

Canım Zerrin'ciğim, sizinle birlikte adım adım geziyoruz ne güzel, güzel yazını da bir çırpıda okudum,kalemine sağlık, resimler de çok güzel, ama galiba yiyecek konusunda bizim ülkemiz gibisi yok.Bu güzel gezi yorgunluğa değer değil mi, çok teşekkürler canım paylaşımın için, sevgilerimle öpüyorum...

• AYŞENİN M. 09.06.2008

ZERRRİNCİM MERHABA NE GÜZEL GEZMİŞSİN O RESMİNİ ÇEKTİĞİN CAFEYİ SANIRIM BİR İSTANBUL MASALI DİZİSİNDE GÖRMÜŞTÜM NE ZAMANDIR NETE GİREMEMEİŞTİM ÖNCEKİ YAZILARINIDA OKUYORUM AMA ANLADIMKİ ÇOK ŞEY KAÇIRMIŞIM YALKALAMAYA ÇALİŞIYORUM :)
    SEVGİLER

• Ayça 10.06.2008

Veeee en sonunda patronuma yakalandım:)))))
    Kendimden geçmiş okurken yazını ve resimlere bakıp bakıp ağzımın suyunu akıtırken seninki başıma dikilmiş beni izliyor. Hayırdır dedi? Hiiççç... dedim. Arkadaşım İtalya ya gitmiş de onu yazmış, ben de okuyorum. Allaa allaaa, kızım telefon falan yok mu, bunun için site mi kurmuş? Çevresi çok geniş, telefonla olmaz, fatura çok tutar:)))) Ay Zerrinnnnnn halimizi bir görseydin:)))))))))

• pelin 10.06.2008

Fotoğraflar harika,sayende çok detaylı görmüş oldum..Fotoğraflar çok güzel çekilmiş,parmaklarına sağlık:)
    Öpüyorum...

• Ebruli G. 10.06.2008

Cok guzel bir italya gezisi olmus. Cok sanslisin bence. Ben de istiyorum birİitalya tatili...
    Gidemesem de; fotograflarla idare edecegim. cektigin fotograflar harika, bayildim...

• Gülfem 12.06.2008

Ben Eylül 2007'de Roma'da evlendim. Bu yazdıklarınızı okuyunca, herşey bir kez daha gözümün önünden geçti:) Nikahın ardından da, büyükçe bir İtalya turu yaptık araba kiralayıp. Floransa, Venedik, Portofino, Pisa, Lucca, vs. Ama Roma'nın yeri benim için hep ayrıdır elbette:)

• Zeynep--Mutfak H. 22.06.2008

resimlerin çok güzel ama o kadar hoş anlatmışsınki insana tebessümler hayranlıklar hediye ediyorsun.

• istanbul k. 15.07.2008

Aciklaman ve paylasimin icin sagol

• northern c. 15.07.2008

• esra 31.08.2008

merhabalar çok ama çok güzel anlatmışsınız ben de eylülde napoliye gidiyorum napoli için pek hoş şeyler söylemiyorsunuz ama:)

• Zafer G. 03.08.2011

Güzel tanıtımlar icin teşekkür ederim.

• isimsiz 29.11.2013

Zerrinciğim, süpersin. Çok güzel anlatmışsın. Resimler ile beraber süper olmuş.Yazdıkların bana çok yardımcı olacak... Seni tebrik ederim... ne deyim... dear