FLORANSA GÜNLÜĞÜ - 1.GÜN

17.09.2008

16-05-2008

Bugün Roma’dan Floransaya hareket edeceğiz. Sabah uyandım. Eşyaları topladım. Kahvaltı etmek için dışarı çıktık. Birşeyler atıştırdık. Mesut’un çalışması gerekiyordu. O çalışırken ben otelde tembellik yaptım. :) Floransayı planladım. Kitap okudum. Saat 12-oo gibi otelden ayrıldık. 12-55’de hızlı tren vardı. En uygun ve en hızlı gideni oydu. Kişi başı 28 euro. Terminaldeki bilet satış gişelerinin önünde korkunç kuyruk var makinelerden alalım diyoruz. Cam kenarından 2 koltuk seçtik, bileti aldık. Makina bileti aldıktan sonra gişeden onaylatmamızı söylüyor. Böyle saçmalık olmaz aynı gişedeki sıraya yine girdik. Eee ozaman niye bu makinaları koymuşsunuz. Koşa koşa trene yetiştik. Veee acı gerçekle karşılaştık benim biletim 4. vagonda mesutun ki 3. vagonda. Makina arada böyle aptallaşıyormuş. Ve kontrolü yapan adam bizi uyarmadı bile. Herşey bir yana vagonların arasında 3. vagon yok. :) Evet evet yok 2 ‘den sonra vagon 4’e atlıyor. Biri bize oyun oynuyor diye düşünmeye başladık. Tren tıklım tıklım. Herkesin yerine oturması gerekiyor. Yanımdaki kadına durumu anlattım, bizim için üzüldü. Ama siz benim yerime oturun ben oraya gideyim demedi. Biz olsa deriz değil mi.. Mesut benim oturduğum yerin salon kısmında :) bulunan açma kapama rahatsız koltuklara oturdu. Sohbet ederek eğlenerek yolu yarıladık. Bu sırada ara ara 3. vagonuda aradık tabii :) Burada bir yerde olmalı. Çıkarıp atmadılar ya vagonu dedik. Sonunda Kondüktör geldi. Durumu anlattık. 3. vagon diye 2. vagonu gösterdi. 2. vagon nerede diye sorduğumuzda yine aynı vagonu gösteriyordu. Hiç birşey anlamadık. Zaten onlarda İngilizce anlamıyorlar. :) Bir kaç durakta durduğundan inenler olmuştu. Mesut güzel 2 kişilik bir yer buldu. Karşımızda yaşlı tipik İtalyan şeker bir çift oturuyordu.  Sürekli gülümseyip durdular.. :)

Çevreye bakına bakına yolculuğu tamamladık. Her yer yemyeşil. Chianti diye üzümleri ve şaraplarıyla ünlü bir yerden geçerek yemyeşil bağların içinden Floransaya girdik. Floransaya geldiğimizde pek kimse trenden inmedi. Tren Milano treniymiş. Floransanın dışında bir yerde iniliyor. Oradan aktarmayla Floransanın merkez istasyonuna gitmemiz gerekiyor. Veee şaka gibi ortada istasyon binası yoktu. :)) Vagon yok, istasyon binası yok. Trene bineceğiz, bileti nereden alacağız sormak için görevli yok. Elimizde bavullar bir oraya bir buraya gidiyoruz. Bizimle birlikte 5-10 turist aynı hareketleri yapıyor. Aradada nasıl bir saçmalığın içine girdik ona gülüyoruz. Sonunda binayı buluyoruz. İndiğimiz yerin bambaşka bir tarafında ve tren istasyonunda ayrı. Aynı biletle trene binebiliyormuşuz. 5-10 dakikalık tren yolculuğuyla merkez istasyona geldik. Otelin tarifi rezervasyon formumuzda yazılı. İstasyona inince turist information bulduk. Roma’daki gibi toplu otobüs bileti aldık. 3 günlük 12 euro.  Otele gitmek için San Marco’da indik. Yürüyerek tıkır mıkır şıp diye oteli bulduk.

Hotel Cimabue sevimli bir otel, odalar küçük , temiz, merkezi bir noktada. Ama banyosunu söylemeden geçemeyeceğim ekstra minik. Zaten odaya ek olarak yapıldığı çok belli. Floransa’da otel bakarken mutlaka banyosunun odaya dahil olup olmadığına bakın, sorun. Genelde binalar eski olduğundan banyolar ortak kullanılabiliyor. Bizim otelde odalar banyoluydu. Odaya yerleştik. Roma FLoransa arası trenle 2 saat 15 dakika sürdü. Otelde resepsiyonda bir kız var sanki herşeyi o yapıyor gibi..Du bakalım.. :) Dışarı çıkmaya dolaşmaya karar verdik. Kıza haritadan birkaç yer soruyoruz, sağolsun hepsini teker teker işaretliyor.

Vurduk kendimizi Floransa sokaklarına.. Öncelikle otelimizin bulunduğu sokak çok çok güzel. Ama sonra farkediyoruz, floransada her sokak birbirinden güzel. Dakikada bir denklanşöre basıyoruz. Her yer resim gibi. Masalsı bir şehir Floransa..

Hele hele Dumo meydanına geldiğimizde aklımızı kaybediyoruz. Böyle bir ihtişam hayatım boyunca görmedim. Sulu boya tablo gibi dumo. Yeşil, beyaz ve pembe mermer kullanılarak yapılmış. Her yer heykel. İtalya'ya gelirken bir yazarın dediği söz aklıma geliyor. “Floransa'da insandan çok heykel yaşar” Gerçekten doğru. Her yer heykel dolu...

Çevreye bakmaktan boynunuz ağrıyor.  Akşam yemeği için rehberden belirlediğimiz restauranta gitmeye karar veriyoruz. " Alle Mossacce" isimli trattoriayayı haritadan buluyoruz. Dumo meydanına çok çok yakın. 300 seneyi aşkın aynı yerde bulunan bir yer burası. Geleneksel Toskana mutfağından yemekler sunuyor. Küçük bir mekan. 10-15 kişi ancak sığıyor. Masalar birbirine yakın, mutfak yemek yenilen yerde, yapılışını görüyorsunuz. Saat 19-oo da servis başlayacağı söyleniyor.19-oo’dan sonra 10 dakika içinde tüm masalar doluyor. Dışarda uzun bir kuyruk oluştu. Yer açılsın diye bekliyorlar. Şanslıyız erken geldiğimiz için. Garsonlar çok çok hızlı. Elimizdeki rehberin tavsiye ettiği yiyecekleri sipariş ediyoruz. Önden crostini (karaciğer ve hamsi soslu toskana ekmeği) İçindekilerle nasıl birşey olurki bu diyip surat ekşitiyoruz ama yediğimizde hiç de öyle bir şey olmadığını lezzetli bir ekmek üstü olduğunu, istisnasız her masanın da sipariş ettiğini görüyoruz. Ardından spezzationo alla fiorentina (sığır eti ve domates güveci) ben söylüyorum Mesut'da offlo fiorentina (o da soslu dana eti) söylüyor. Etler ağızda dağılıyor. Oldukça lezzetli. Yanına chianti şarabı alıyoruz, mix salata ve patates salatası söylüyoruz. Toplam 32 euro veriyoruz. Servis edilen ekmekler toscana ekmeği. Ekmekler tuzsuz yapılıyor. Nedeni ise tuzun Toskana bölgesinde çok lüks kabul edilmesi, eski zamandan kalan bir alışkanlıkmış.

Dışardaki kuyruğu görüp bildikçe çabuk yiyip kalkmak istiyoruz. Psikolojik bir baskı oluşuyor. :) Yemeğimizi yiyip kalkıyoruz. Hava tam kararmadığı için ünlü Floransa köprüsünü görmeye gidiyoruz. (floransa köprüsü fotoğrafı en üstte) Köprüye doğru giderken karşımıza Michelangelo’nun ünlü Davut heykeli çıkıyor. En çok merak ettiğim müzelerden biri olan Uffizinin önünde duruyoruz. Dışarısında çok çok güzel heykeller göz ziyafeti çekiyor. Ağzımız açık heykelleri seyrettik bir süre. Köprüye doğru yürüdük. Her yol birbirinden güzel, her yol birbirinden çekici. Köprüye vardığımızda müthiş bir manzara bizi bekliyor. Nefis fotoğraflar çektik. Fotoğraf çekerken heycanlandık. O sırada hava karardı. Ses tesisatı kuran birileri vardı. Köprünün üstüne minik konser vermeye başladı bir grup. Açık havada oturup müzik dinledik. Manzara, müzik herşey çok güzeldi. Birşeyler içelim diye düşündük. Yolda broşür dağıtan biri elimize tutuşturdu. Yanımızda bulunan bir kilisede Amerikadan gelen bir üniversite korosunun konseri varmış.Hemen başlıyordu. Merak ettik girdik. 15-20 dakika dinledik. Alolayalar fazla geldi çıktık. :)) Salına salına mağazalara baka baka gezdik. Yine Davut’un önüne geldik. Yan fülüt çalan bir arkadaş bir sürü dinleyici bulmuş açık havada konser veriyordu kendinden geçmişti. Davutun önüne oturduk onu dinledik. Davutu seyrettik. Dondurma yedik. Yorgunluğumuz vücudumuzun her noktasında hissedilmeye başladı. Otele gitmeye karar verdik. Ve tabi ki hhorrrr horr!!…..