ISPANAKLI BÖREK

29.04.2008

Kaç gündür şu yazı elimden çıksın diye uğraşıyorum. Ama aslında başka birşey planlıyordum. Onu yetiştirmeye çalıştım. Eeee börek etkinliği gelip kapıya dayanınca, etkinlik tarifleri birer birer yayınlanınca yazıyı yazmak şart oldu.Özlem'ime başarılar. nefis bir etkinlik olacak. Ne planlıyordun diye soruyorsunuz değil mi. Sorun lütfen sorun sorun :)) Tamam hemen anlatayım ısrara dayanamam bilirsiniz.. :))

Yeni bir bölüm oluşturmaya çalışıyorum. Kategori gibi ama ayrı bir sayfa gibi de sayfamın altında ek sayfa gibi. tam tarif edemiyorum. :)) Adı "ben bir küçük cezveyim" olacak. Yakında anlatmak istediğim şeyi hazırlayacağım. :) Burada gezip gördüğüm yerleri yazacağım. Ayrıntılı fotoğraflı bilgiler vermeye çalışacağım. Bunun dışında sadece ben mi yazacağım dersiniz cıkkkkk sizlerin yazılarınıza da burada yer vermek istiyorum. Siz de isterseniz tabii. Yani amacım burayı birlikte oluşturduğumuz gezip göreceğimiz yerleri öncesinde tanıyabileceğimiz bir yer haline getirmek.

Böyle bir gezi sitesi oluşturma firkim şöyle çıktı. Bir aydan beri tatil planlıyoruz. Hani söz ettim ya size. 10 Mayıs'ta İtalya'ya gidiyoz. Vizemizi sonunda aldık. 15 gün kalacağız. Roma, Floransa ve Venedik'i altına üstüne getirme planımız var. :)) Bir aydan beri İtalya'yla ilgili bir sürü şey okumaya çalışıyorum. Açık söylemek gerekirse tüm arzularımı, ihtiyaçlarımı karşılayan bir site bulamadım. Zeya'm olmasaydı halim nice olurdu bilmiyorum. Onun yönlendirmeleriyle planımızı yapabildik. Ben de başımıza gelen şeyleri, hazırlık aşamalarımızı anlatmaya karar verdim. Hatta belki de dijital bir günlük bile oluşturabilirim.

Ayrıca Kıbrıs'ta yaşadığım için yaz mevsiminin yaklaşmasıyla bir çok tanıdığım, tanımadığım dost emaille benden Kıbrıs'la ilgili bilgi almak istiyor.. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum ama unuttuğum atladığım şeyler olabiliyor. Oysa ben fırsat buldukça buraya eklesem, nerelerde kalınır, neler yenilir, nerede yenilir, nereler gezilir diye, daha faydalı olmaz mı? diye düşündüm.

Eskiden çalıştığım firmada işim gereği inanılmaz seyahat etmiştim. Öye ki Türkiye'de üniversite bulunan tüm şehirlere gittim. Ama ne anladın derseniz hiçbirşey. Belki gittiğim yerlerde çok güzel yerler vardı ama oralı birilerini tanımadığım için ot gibi gittim  geldim. Oysa elimin altında böyle bir site olsaydı, girerdim ahanda Malatya'ya gidiyorum neler yazılmış Malatya'yla ilgili bakardım, kayısı nerden alınır, nerede yemek yenir, herşeyi öğrenirdim. Sonrada bilmiş bilmiş gezerdim. :)))

O şehirde yaşayan birilerinin oraları tanıtması kadar güzel birşey olabilir mi.. Ben de size açık davetde bulunuyorum, gelin birlikte gezelim görelim. Yaşadığınız, şehri kasabayı tanıtın, yazın tatile gittiğiniz yerleri bize anlatın varmısınız?? :)

Ben ilk yazıyı yazıyorum. :) 23 Nisan'da Mesut dalış ve zıpkın diye tutturunca ne yapalım diye düşünmeye başladık. Ben de araba kullanmak istiyordum. Bize en uzak yer olan hani haritada Kıbrıs'ın burnu vardır ya böyle ince uzun işte oraya Dipkarpaz'a gitmeye karar verdik. Gidiş gelişte hep ben araba kullanacaktım. O yüzden oldukça heycanlıydım. Sabah erkenden kalktık hazırlandık. Mesut dalış malzemelerini ben ise yukarıda gördüğünüz böreği hazırladım. Çünkü gittiğimiz yerde yemek yiyebileceğimiz bir yer yoktu.

Dipkarpaz dünyanın cennet köşelerinden biri dersem abartmamış olurum. Turkuaz renkli koyları, incecik kumu, altın kum, geniş, gözünüzün alabildiğine uzanan plajlarıyla mükemmel bir yer. Ulaşım sadece özel araçla sağlanabiliyor. Onun dışında maalesef toplu taşıma aracı yok.  Eğer turla geldiyseniz hazırlanmış paket programları tercih edebilirsiniz, eğer yalnız gelmişseniz kiralık araba kiralayabilirsiniz. ama önemli konu trafik Türkiye'ye göre ters ve yollar dar ve bozuk. Kendinize güveniyorsanız araba kullanmalısınız. Yola Girne'den çıkıyorsanız, önce Lefkoşa sonra Magosa(iskele yoluna) oradan Dipkarpaz yolunu izleyerek 3- 3,5 saatde Karpaz belediyesine ulaşabilirsiniz. Dipkarpaz'dan zafer burnuna yani o burnun ucuna gitmek için 50 km. civarı yol gitmelisiniz. Yollar söylediğim gibi oldukça dar ve bozuktur. Ama sonunda ulaşacağınız yerler için o bozuk yollara değecek. Üstteki kare Golden beach isimli plajı ..

Dipkarpaz'da Zafer burnuna giderken bir manastır mevcut. Rumlar tarafından kutsal sayılan bu manastır için akın akın İngilizler ve Rumlar burayı ziyaret ederler. Bu gidişimizde uygun fotoğraf çekemediğimiz için yayınlayamıyorum. Yakın zamanda Karpaza gidersek o manastırın fotoğrafını çekip ekleyeceğim.  Manastırın önüne kurulan pazarda çeşit çeşit el oyması ahşapları, incik boncukları, el işi birçok şeyi görmeniz ve satın almanız mümkün.

Biz Manastırı geçtikten sonra üstteki kareyi görebileceğiniz koya gitmeyi seviyoruz. Çünkü ne dalga, ne rüzgar bu koyda hiçbiri olmuyor , durgun bir deniz ve  5 metre derinlikte bile dibi görmenizi sağlayan ıpırıl pırıl bir su. Balığı'da bol. En son gidişimizde Mesut bir baracuda bile vurdu. :))

Orada denize girip böreklerimizi, termostaki çayla afiyetle yedikten sonra dönüş yolu için çıkıyoruz. Ama börek tabii bizim gibi mideyi tok tutmaya yetmiyor. Her buraya gelişimizde dönüş yolumuzda olan bu rest. uğramadan geçemiyoruz. Adı DEKS. Dipkarpazı geçtikten sonra Yeni erenköy köyüne gelmeden üstteki kiliseyi göreceksiniz.

Kilisenin arkasında olan çok sevimli bir rest. ,hele gün batımında orada olursanız şahane bir manzara seyrederek nefis yemeklerine yiyebilirsiniz. Sahipleri İngiltere'de uzun yıllar yaşamış bir çift. Çok özel yemekleri var. Ama ben oraya her gittiğimde aşağıda görüğünüz kalamardan sipariş ediyorum. Eğer Pazar günü gitmişsek Kıbrıs'ın ünlü yemeği Fırın Kebabını (kleftico) yiyoruz. Fiyatları Kıbrıs standartlarında oldukça uygun. Yemekte ne isterseniz isteyin cips ve salata geliyor. Salatasına bayılacaksınız. kıbrıs zeytinyağıyla tatlandırılmış, kendi zeytinleriyle süslenmiş mis kokulu bir salata :) Ama unutmayın kredi kartı geçmiyor, telefon yok.. :)

Dipkarpazın son sayımlarda nüfusu 3300 civarı. Bunun 250 kadarı Rum'muş. Son dönemde bu bakir alana el atılmaya başlandı. Yakın zamanda otellerle tesislerle dolmaya başlayacağı çok açık. Bence eğer fırsatınız varsa bu bakir halini görün.

Hımm bir de unutmadan Karpaz aynı zamanda eşşekler içinde bir cennet, evet evet yanlış duymadınız. :)) Bağımsızlıklarını ilan etmiş bir sürü yabani eşşek var etrafta.. Kısaca eşşek cenneti diyebiliriz. Yollarda, kenarda köşede sahil'e inerken, her yerde.. :))

Birde arabayla giderken camlarınızı mutlaka açın . Çünkü arabanın içi kekik kokacak ve birsürü değişik kuşun sesiyle dolacak.

Haydi biz denize atlayacağız., ıspanaklı böreğin tarifini verip kaçıyorum :)) Görüşmek üzere...

Malzemeler

2 demet ıspanak

4 adet yufka

1 büyük soğan

2 diş sarımsak

istenen baharatlar tuz, karabiber, haşhaş

1/2 çay bardağı sıvı yağ

1 yumurta

1/2 çay bardağı süt

2 yemek kaşığı zeytinyağ

Hazırlanışı

1- Ispanakları derince bir kabın içinde sirke koyup bol suda yıkayın. Kumu sirke yardımıyla aşağıya inecektir.

2- Ispanakları ince ince doğrayın, üstüne tuz ekleyip elinizle ıspanağın hacmi yarıya inene kadar ovarak ıspanağı birbirine sürttürün. Öldürün.

3- Tavada zeytinyağında küçük doğranmış soğan ve sarımsağı pembeleşinceye kadar öldürün ıspanağın içine , karabiberle ekleyip karıştırın.Yumrutanın akını  da ekleyin harmanlayın.

4- Yufkayı açın içine süt ve yağ karışımından birazını serpin. Yumşatın. Üstüne ıspanaklı malzemelerden serpin. Ucundan sararak rulo haline getirin. Üstüne yumurta sarısı sürüp haşhaş dökün önceden ısıtılmış 180 derece fırında üstü kızara kadar pişirin. Afiyet olsun.

Kalınacak yerler: Dipkarpaz'da lüks ve konforlu otel bulmak pek mümkün değil. En azından benim bilgim yok. Bilgisi olan bilgi verirse sevinirim. Sizin için birkaç otele girip fiyat bilgisi aldım, gördüm, ortalama iki kişi oda kahvaltı ücreti 40 euro olan oteller var ama odalari özensiz, banyoları keyifsiz, çok keyifli olmayan yerler.. Temiz mi ehh. Ama balkonuna çıktığınız manzarasına vuruluyorsunuz orası ayrı. :) Eğer Dipkarpaza yakın olsun ama daha düzgün bir otelde kalalım derseniz Magosa'da bulunan otelleri tercih edebilirsiniz. mesela Venüs Beach.

Yemek yenilecek yerler: Yeni Erkenköy'de Deks ve Magosa Boğaz'daki balık restaurantları.

NOT: Pastacı Papatyam bizi güzel bir kampanyaya davet ediyor. Buyrunnn.. :)