İTALYA TATİLİ --ROMA-- 1. GÜN

04.06.2008

Bildiğiniz gibi Ben bir küçük Cezveyim diye bir sayfa oluşturmaya çalışıyorum. Bir sürü dostdan yazılar geldi. Düzenlenmeyi bekliyor. Sayfa yapılmadan o yazıları koymak istemedim. Canım Arzu tarafından bannerım hazırlanıyor. çok yakında hayata geçecek. Ama ben bu sırada İtalya ile ilgili günlüğümü yayınlamaya karar verdim. Tüm ayrıntılarıyla yazıyorum. İtalya'ya tatile gidecek birçok arkadaş ayrıntılar istiyor soruyor. İşte tüm ayrıntılarıyla İtalya günlüğüm ...

10 mayıs 2008

Cumartesi günü sabah 10-40’da roma havaalanına indik. İstanbul- Roma arası 2,5 saat. Havadayken Roma çok etkileyici görünüyor. Yemyeşil ve çok düzenli ...

Uçakta Bursa’dan Hale diye bir hanımla tanıştık. Floransa’ya gidip arkadaşıyla buluşup Toscana bölgesini arabayla gezeceklermiş. Daha önce Sicilya tarafına gitmiş. Biraz sohbet ettik. Uçaktan inip konuşurken bizim uçaktan inenleri kaybettik. Bir bölme gibi bir yere geldik. Tabelaları izliyoruz ama karşımızda metro, eee polis kontrolü bagaj nolacak diye düşünmeye başladık. Binelim bakalım diyip atladık metroya. :)  Metroya binip bagaj ve polis kontrollerinin yapıldığı yere vardık. Meğer havaalanı içinde bizdeki otobüsler gibi metro işletiyorlarmış. Bagajlarımızı aldık. Hale’yle vedalaştık. Otelimize gitmek için trene binmemiz gerekiyordu. Biletimizi aldık. Kişi başı 5,5 euro.  Koşturarak trene bindik. Tren iki katlıydı. Bagajımız olduğundan alt katda oturduk. Oesta durağında inip Marconiye gitmek için metroya bindik. Metro bileti alırken kaçlık almak istediğimizi sordu satıcı. Daha doğrusu İtalyanca bişiler dedi biz anlamadık sonra bize el kol ve çıkardığı seslerle anlatmaya çalıştı. (Aslında yüz yüze anlatabilsem süpper anlatırımda durun yazmaya çalışayım. ) Adam italyanca anlattı anlamadığımızı görünce 1 euro gösteriyor sonra eliyle ciyuffff diye işaret edip bir kere gidişi anlatıyor sonra 2 euro gösteriyor ciyufff ciyuffff diye anlatıyor. Sonra 16 euro gösteriyor ve ciyufff ciyufff ciyuffff ciyuffff diye el hareketleri yapmaya başladı. Gülmeye başladık.. :) Anladık tabi... Ben daha önceden sevgili Ayşegül'ün önerisinden 1 haftalık biletler olduğunu bliyordum. Bu biletlerle sınırsız otobüs ve metroya binebiliyorsunuz. Eğer Roma'da uzunca bir süre kalacaksanız bu biletler oldukça uygun. Biz haftalık bilet aldık. Kişi başı 16 euro. Otobüse metroya binerken biletinizi göstermiyorsunuz. Daha doğrusu metroya binerken okutuyorsunuz ama otobüs için bir işlem yapmıyorsunuz. Haftalık bilet için bir kez okutmanız yetiyor. Çantanızda tutuyorsunuz kontrol yapılırsa çıkarıp gösteriyorsunuz. Kontrol sırasında gösteremezseniz ceza kesiliyor. Roma’da kontrole denk gelmedik ama Venedik, Floransa ve Napoli'de kontrollere denk geldik. Marconi durağında indik. Otel rezarvasyon çıktısında ki tarifle ilerleyerek oteli bulduk. Bu süreye kadar konuştuğumuz hiç bir İtalyanın ingilizce bilmediğini farkettik... Otele geldik.

Otel metro arası oldukça yakın. Yürüyerek 1-2 dakika sürüyor. Otel şahane. Hem çok şık, hem çok temiz.. Tasarımı v.s. harika. Hotel Pulitzer. Duş alıp yenilendik. Hava oldukça güzeldi. Piazza Navonaya gidelim yemek yiyelim diye düşündük. Google Earth’den meydanın nerede olduğunu öğrendik. Metroyla Colesseum durağına geldik. Metro çıkışında resmen büyülendim. Ağzım açık kaldı. Böyle bir yapı hayal etmiyordum. Evet fotoğraflar gördüm evet Tv'de gördüm ama yanında olduğunuzda karşılaştığınızda nasıl bir yapı olduğunu farkediyorsunuz. Colesseum müthiş bir yer.

Navona diye google earthden aldığımız tarif yanlışmış. Bizi piazza Vanezaya götürdü. Piazza Vanezaya kadar yürüyerek gittik. Colesseum’dan Vanezaya kadar ağzınız açık kafamız bir o yana bir bu yana döndü. Çok etkileyiciydi. Her bir nokta, tarihi eserler, yapılar, sanki bir film setindeymişsiniz gibi. Kafanızı her çevirişinizde etkileyici bir şeyle karşılaşıyorsunuz.

Küçük minübüs şeklinde büfeler var çevrede. Herşey satıyorlar. Su, pizza, sand, buzdolabı süsü, kartpostal, harita, dondurma...

Çok acıktık. Navonaya kadar dayanamayacağımızı farkettik. Vanezya'da kalabalık bir mekan vardı. Yiyeceklere bakmak için içeriye daldım.  Vanezya’dabulunan büyük yapının meydanın tam karşısında bulunan 3 cafeden sağ başta olanı. Cafe tarzı bir yerdi. İsmini yazmamışım. :) Yemekler, pizza ve sand. vardı. Biz hemen bir margarita pizza söyledik. Yanına da iki kadeh şarap. Pizza ince hamurla ve taze domatesle yapılmıştı. Ya çok acıkmıştık ya da pizza harikaydı. J Şarap çok güzeldi, içimi yumşaktı. Garson olanlardan bayan olanı ingilizce bilmiyordu, ama gayet güzel anlaştık. :) Gitmeden önce remzi kitabevinden italyanca türkçe kartlar almıştım. O kartlardan bulup birkaç isteğimizi söyleyebildik. Bu kadar turistin olduğu bir yerde garsonun ingilizce bilmemesi ilginç.Diğer garsona Piazza Navonayı sorduk Tarif aldık. İngilizceyi İtalyanca gibi konuştuklarından oldukça güç anlaşıyoruz hadi hayırlısı ...J Cafede yediğimiz yemek için 17 euro ödedik.

Sürekli dondurma dondurma diye sayıklamaya başladım. Enfes bir dondurmacı buldum. Ben buldum diye söylemiyorum J Enfesti .. Ben tremisulu ve fındıklı mesut fıstıklı ve çikolatalı yedi. 5,5 euro. Bugüne kadar Türkiye’de Roma dondurması diye satılan dondurmalar hikayeymiş. Yok böyle bir lezzet. Navona'ya yürürken 2 tane canlı heykel gördük. Pek güzellerdi. Düşünsenize bu insanlar kostümlerini gelip her gün durdukları yere geliyorlar. önlerine para atılacak zımbırtılarını açıyorlar ve hangi poza bürünüyorlarsa bürünüp kıpırtısız durarak bekliyorlar. Eğer önlerine para atarsanız kıpırtısız durmaya son verip küçük bir selamlama hareketi yapıp sonra yeniden kıpırtısız duruyorlar. Fotoğraf çektirmek isteyen tursitler sayesinde para kazanıyorlar ve bunu iş olarak yapıyorlar... Resmen mesaileri var :) Barcelona'da da görmüştüm ama bu kadar fazla sayıda yoktular. :)

Navonaya giderken bir sokak arasından sesler gelmeye başladı. Sanki bir eğlence yeri, sanki bir Pazar yeriymiş ya da ne bileyim panayır gibi J Kendimden geçmiş şekilde yürüdüm. Meğer Navonaya gelmişiz. J Çocukların yürüyüşleri vardı. Bayram gibi birşey. Ne olduğunu anlayamadık. Öyle sahnede şarkı  söyleyen bir adam var etraftada kortej yürürken dans eden çocuklar. Ama pek mutlular görmelisiniz. Navona da her yerde resim ve karikatür çizen insanlar vardı.

Burada da canlı heykellerden vardı. Navonanın orta yerinde bulunan camekan içinde duran heykeller mükemmeldi. Yansımadan dolayı fotoğraflar kötü çıktı. Havuzun başına oturduk. Yürümekten ayaklarımız yorulmuştu.

Bazı eksiklerimiz vardı. Türkiye’den getirmeye değmez diye düşündüğümüz, eksikler için market aramaya başladık. İtalyanlar marketi saklamışlar yok gerçekten market bulunmuyor. Bakkal çakkalda yok. Anacım bu adamlar nereden alırlar ihtiyaçlarını ne yer ne içerler diye diye dolaştık. Her yer turist. Fontana di Trevi'ye (aşıklar çeşmesine) gidelim dedik. Yürürken rastlantı bir süpper market çıktı. Markete girdiğimde meyve sebze reyonuna vuruldum. Hemen çilek ve elma aldım. Çilekler misss gibi kokuyor. Balık reyonuna gittik. Çok çeşitli ve çok uygun fiyatlara sahipti. Sonra brusetta sosu aldık. Ton balığı aldık, jöle, ıvır kıvır , ekmek ve şarap aldık. 32 euro.  Çantaya doldurduk. Biraz daha yürüdük. Oturduk şehrin sesini dinledik.

Oldukça yorulduk. 7 – 8 gibi otele döndük. Aldığımız şeylerden yedik. Ekmek barilla’nın ekmeği, çok lezzetli. Umarım Türkiye’de de barilla ekmek işine girer. Belkide vardır benim haberim yok. Levent Blog ödülleri için gitmişti. Telefonda görüştük. 2. olmuşum. Mutluluktan havaya uçtum. Sabah olması için sabırsızlanıyorum... :)

Sosya Medya Hesaplarımız:

Yorumlar:

• Recep H. 04.06.2008

Acaba hangi şirketle ve ne kadara gittiniz? Temmuz'da ben de gideceğim de...

• kristalkelebek (. 04.06.2008

Zerrincim Roma'da tatil herkes gibi benim de hayalini hep kurduğum birşey. Artık kocacımla bunun için bir birikim yapmaya başlamalıyız sanırım. İlerde gidersek senin yazdıkların çok işime yarayacak kesin, her ayrıntıya yer vermişsin. Çok teşekkürler canım:).
    Siz turla mı yoksa bağımsız olarak mı gittiniz İtalya'ya?
    Diğer günleri ve maceraları sabırsızlıkla bekliyorum:)).
    Muckkkk..
    aslı

• YAZAR 04.06.2008

Sevgili Recep Ve Aslıcım,

umarım gidecek olanlara faydası olur.

Biz tur firmasıyla gitmedik. Bağımsız gittik. Hem kalış süremizin uzunluğu nedeniyle (16 gün kaldık)bu kadar uzun tur yoktu, hem de daha önceki tur tecrübemizin iç açıcı olmaması sebebiyle turla gitmedik.

Sevgiler.

• Sebla 04.06.2008

Bir solukta okudum Zerrincim:) Yaşadım sanki:) Lütfen gecikmeden devam et:))) Kocaman öptüm:)

• kelebekli s. 04.06.2008

canim ne guzel tatil geçirmisin harika vallahi,ve bu guzellikleri bizimle paylastigin için tesekkurler,3 sene once bende gitmistim ve gerçekten harika bir ulke romantizim akiyor,paris 2 olarak goruyorum,opuyorum seni tatlim.

• sevgi 04.06.2008

Ne güzel de anlatmışsın.Kendimi bir an orada zannettim.Teşekkürler canım.

• nilay 04.06.2008

Sizi okumak çok hoşuma gitti. Bir de nasıl özendim. Eminim herkesin hayalinde güzel bir İtalya seyehati vardır.

• nino 04.06.2008

istanbuldan once italyayami ucsak zerros :D
    ne de guzel yazmissin burnumun dibini gordum sanki :)

• seval 04.06.2008

Zeriin'cim o kadar güzel anlatmissinki gezip görmüs kadar olduk e tabi aklimizin bir kösesinede yazmadik degil bir gün bizde neden olmasin.....

kucak dolusu sevgiler canim...

• aslı 04.06.2008

Zerrin'cim ayağının tozuyla ne güzel anlatmışsın İtalya'yı.. Bizim de yurtdışı planlarımızın başında geliyor, inşallah nasip olur.. Ben bir küçük cezveyim projesine katılmak için ne yapmam lazım? Ben de Karadeniz turundan yeni geldim, yazılarımı sana yollayabilirim..

• zeya 04.06.2008

Zerrin
    çok şanslısınız bizim Romamızda hep yağmur yağdı :(
    siz pek güneşte gezer görünüyorsunuz.
    Diğer günleri hevesle bekliyorum.

• ozguluntarifleri 04.06.2008

Canim misimm ne guzel anlatmissin İtalya gezini. Yazilarini okudukca kendim gitmis gibi hissettim. İnsallah Allah bizlerede gitmek nasip eder.
    cok opuyor sevgilerimi gonderiyorum.

• banu g. 04.06.2008

canım benim çok guzel fotoğraflar. bizimle paylaştığın için tesekkur ederim. sevgilermle..

• Betül 04.06.2008

Zerrin'ciğim,

Sen anlatırken ben yine özledim Roma'yı, Venediği.
    Ne güzel bir tatil olmuştur başından sonuna kadar.

Sevgilerimle.

• derya 04.06.2008

Zerrin'cim ne mutlu sana tatilin tadını çıkar,benimde çok gitmek istediğim 2 ülkeden biridir İTALYA,diğeri ise FRANSA çok romantik vbir insan olduğum için bu ülkeler bana aşk'ı çağrıştırır.Sana iyi tatiller,öptüm

• Aybike 04.06.2008

Zerrin'cigim,

Bana da yeniden hatirlattin gezdigim yerleri. Ne guzel oldu, senin adina da cok sevindim, ne iyi bir tatil olmus. Ben de 3 kez gittim ama bir 3 kez daha giderim...

Sevgilerimi gonderiyorum.

• Evcilik L. 05.06.2008

Cezvecik, bırakmamışsın gezmelik köşecik bucakcık İtalyada :)) Zevkle takip ediyor olacağım...
    Sevgiler :))

• soframdan 05.06.2008

Canım Zerrin'ciğim önce güzel sözlerin için çok teşekkür ediyorum güzelim, sağlık olmadan hiçbir şeyin önemi kalmıyor, ee gezmek için de sağlık lazım değil mi..:))
    Canım çok güzel gezmişsiniz, çok ta güzel anlatmışsın, seninle birlikte bizde gezi yapıyoruz sanki, devamını sabırsızlıkla bekliyorum...
    Canım sevgilerimle öpüyorum...

• Sıcak P. 05.06.2008

Canımmm ne güzel anlatmışsın.

Ben de 2 sene önce Macaristana gitmiştim... Detaylar aklımda kalsaydı köşene yazardım... Bende bağımsız gitmiştim ama tam bir faciaydı gidişim. THY'nin grevine denk geldim ve sabah kalması gereken uçak öğlen kalktı. Öğleden sonraki uçağım akşam kalktı ve ben sabah 8'de evden çıkıp gece 12'de Macaristana ulaştığımda perişan haldeydim :) Toplu taşımdaki bilet işi orda da senin anlattığın gibi... Ve her köşesinden tarih akıyor... Ne çok yazdım değil mi... İyi ki gitmişsin İtalya'ya değişik ülkeler görmek gezmek çok güzel... Benim gidişimde biraz yorucu olmasına rağmen Budapeşte de harika zamanlar geçirdim...

Macaristana gitmek isteyenlere kesinlikle tavsiye ederim.

Zerrinim yeni yazılarını da bekliyorum...

Sıcacık sevgiler...

• Feyza F. 05.06.2008

Zerrinim, yanındaymışım gibi oldum bir an, çok iyi geldi vallahi :)) Fotoğraflarda süper olmuş, şimdi gitsem sayende yabancılık çekmem hihihihi..
    Seyahatin kalan kısımlarını merakla bekliyor olacam artüzüm benim..
    Öpüyorum seni..

• sarımutfak 05.06.2008

slm canım
    ne güzel anlatmışsın.paylaşımın için teşekkürler.güzel geçmesinede sevindim.devamını da sabırsızlıkla bekliyorum
    hoşçakal

• karaates_hatice 05.06.2008

tadı damağımda kaldı valla okurken,böyle arkası yarın kuşağı gibi,yarın ne olcek diye beklediğimiz,kız anlat anlat diyesim geldi,karşımda olsan bütün hepsini anlatmadan eve yollamazdım ya neyse netten bu kadar samimiyet kurabiliyorum :)
    hadi hadi devamını fazla bekletmeden yaz bari
    ZERRİN İTALYA DA 2. GÜN dınınınımmmmmmmm
    yada ZERRİNİN İTALYA SEYİR DEFTERİ az sonraaaaaaaa
    neyese fıstık öptüm seni şimdilik
    diğer okuduğum günlere yorum saklayayım,düşünüp durmayayım yoksa şunu demişmiydim bir daha demiyeyim diye
    öptüm
    hatice

• ozay 05.06.2008

Canım devamını beklıyoruz .Yalnız dalıp gelecem falan yazma bazı yerlere fezatlanıyorum burdan.Kocaman optum canım benım..

• GÜL'ÜN M. 05.06.2008

canım Zerrinim gezinin güzel geçmesine sevindim çok güzel yerler gezmişsiniz haketmiştin canım ödülleride aldın ömrün hep bol ödüllü, mutlu ve sağlıklı geçsin bitanem

• ayşegül 05.06.2008

zerrin merhaba, gozumde canlandi yeniden Italya, cok guzel bir ulke hakikaten, herkese tavsiyem yurt disi tatil icin tercihlerinizin en ust sirasinda olsun Italya... diger gunleri de merakla bekliyorum...
    umarim cok keyifli gecmistir tatiliniz... birkac ufak tavsiyemin ise yaradigini gormek cok mutlu etti beni...

• yeşim 05.06.2008

canım gezmiş kadar oldum ciyuff da çok güldümmm

devamı bekliyorum

sevgiler öpücüklerr

• pastaci r. 05.06.2008

Misssiiim, Zerrin'immm,

Merakla devamını bekliyorum, şimdiden gitmiş, görmüş gibi oldum:))

Sımsıcak sevgiler, öpüyorum.....

• nesrin 05.06.2008

Gezinin guzel gecmesine sevindim devamini sabirsizlikla bekliyorum.
    Adamin ciyyuuff diye anlatmasi benimde ilk Amerikada alisveris macerami hatirlatti.Simdide hatirlandikca bir tebessum olusturuyor.

• Ebru Ö. 05.06.2008

Zerrincim, bekleye bekleye bi hal oldum italya maceralarını. biz de geçen sene italtaya gitmek istiyorduk ama ben tutturduğum için turla gitmiycem diye gidememiştik :P ben de böyle bağımsız başıboş dolaşmayı seviyorum. bu yüzden italya günlüğünün yakından takip edicem :) küçük cezve projesi de süper geliyor kulağa. sabırsızlıkla bekliyorum. Ben de dalış maceralarımı gönderirim sitene :PP öptüm çookk
    ebru

• takiperileri(Julide) 05.06.2008

Canımcım
    Merhabalar oh beee en sonunda yazmışsın dört gözle bekliyodum italya günlüğünü
    Bende çok gitmek istiyorum ama bende 2 tane çocuk olunca biraz zor görünüyor şimdilik
    Kendine iyi bak
    Kucak dolusu sevgiler

• keskinlininmutfagi 05.06.2008

canim
    bizde bu sene tr ye italya üzeri gitmeyi planliyoruz
    simdiden gitmis kadar oldum arkasinida bekliyorum öptüm

• Pelincelezzetler 06.06.2008

Zerrincim ne kadar güzel anlatmışsın zevkle okudum da,aklım dondurma da kaldı :( Fotoğrafı niye yok mesela,burda iç geçirirdik hepten:))
    Çok güzel bir seyehat olduğu kesin..Allah içinize sindirsin ve tekrarını nasip etsin...
    Devamını bekliyorum..

Öpüyorum....

Güzel bir hafta sonu diliyorum...

• Ayça 06.06.2008

Anlatımda ki zerafet bu olsa gerek.
    Aşırıya kaçmadan, can alıcı noktalar ve başarılı bir betimleme...
    Zerrin'ciğim, kalemine sağlık...

• gönül 06.06.2008

canikommmmmmmmmmmm zerrinimmmmm bizleri kırmayıp italyayi dakika dakka anlatmaya başladığın için teşekkürler...italyayı bende çok merak ediyorum ve Allah izin verirse gidicem....ama ne zaman Allah bilir...paris tutkum vardı onu yerine getirdim şimdi sırada italya var...hayatcım almanyaya gittiğimde italyan restaurantına götürmüşlerdi bizi ve orada yediğim pizza ve dondurmayı kesinlikle unutamıyorum oyüzden senin nasıl tadına vara vara yumulup yediğini okurken tahmin ettim ....hade bakalım zerrin italyada 2 yi sabırsızlıkla bekliyorum:))))) canımsın öpüyorum sevgilerimle

• disalce 06.06.2008

canım ne güzel gezmişsiniz.....çok güzel fotolar...

öyle telaş içindeyim ki...evi toplamaya çalışıyorum....onların arasındada bi bakayım dedim....

öpüyorum seni canım...

• Limonlu K. 06.06.2008

Zerrincim yazdıklarından ve fotoğraflardan anladığım kadarıyla beklentinizin üzerinde geçmiş, süper bir gezi olmuş, ohh ne kadar güzelll... Ben de dondurma, cuppucino ve sebzeli lazanyasına doyamamıştım, hala tadı damağımdadır. Yalnız senin aksine be tur ile seyahat edip memnun kalanlardanım, hatta Mısır'a giderken de aynı şirketi tercih ettim ve bir problem çıkmadı. ETS'den çok memnunum. Devamını sabırsızlıkla bekliyorum, sevgiler...

• Tadına d. 06.06.2008

Canım ne güzel gezip tozmuşsunuz:)
    sevgiyle kal

• Serap 06.06.2008

Anilarini bizimle paylasdigin icin tesekkürler.Ben Italyaya hic gitmedim.Insallah bir gün banada nasip olur.Dondurma hakkinda dediklerin cok dogru.Yurtdisinda satilan italyan dondurmasi,italyan pizzasi cok farkli imis.Bunu gidenlerden hep duydum.
    Ayrica burada pizzaci bir Itaylan arkadasim, bizim burada sattigimiz pizzalari Italyada kimse yüzüne bakmaz demistide inanmamistim.
    Eh Almanyada satilan döneri de Türkiyede wallahi kimse yemez.Hic Türkiye'de ekmek arasi dönere lahana salatasi konur mu????Eh burada böyle satiliyor.
    Onun icin herseyi yerinde yemek daha dogru......
    Berlinden selamlar

• Nalan (. 06.06.2008

Ne gusel anlatmissin, heyecanla okudum:)

Bu arada Italyanlar degisikler, turuzt icin ozel bir sey yapmak istemiyorlar.Bi gittigimde , cay kasigi istemistim cayimi gosterek, corba kasigi getirmislerdi:)

• inciceylan 06.06.2008

canımın içi misss zerrinim benim,HOŞGELDİN şekercim:))
    gezdiğin,tozduğun yarasın canımm...yazın çok güzel olmuş,seninle gitmiş kadar heyecanlandım...dondurmanın tadını çook merak ettim..bize buralarda çakma roma dondurması tanıttılar:))tekrar hoşgeldin canımcım....

• leyya 06.06.2008

hakikaten çok güzel bir ülke italya.eski bir kültür olmasından kaynaklanıyor bu bence.keşke biz de kültürümüzü ve de onu yansıtan eserlerimizi onlar gibi muhafaza edebilseydik diyorum...2 bölümü bekliyorum.

• ayse p. 06.06.2008

Hayatım harika bir tatil olmuş.Ödül için ayrıca tebrik ederim

• çerkezkızı 06.06.2008

zerrincim
    ne güzel anlatmışsın öyle.canım çekti şimdi:))
    benim de görmek istediğim bir yer İtalya...
    ufaklık biraz daha büyüyünce ilk iş yurt dışında gezmek:)
    sevgiler

• derya 07.06.2008

zerrin'cim ben yine geldim sana kocaman sevgi ve öpücüklerimi bıraktım iyi haftasonları

• zarpandit_gokche 07.06.2008

ya zerrin abla öyle bir anlatmışsınki benimde gezmek istediğim yerlere arasında sıraladığım italya evime geliverdi birden:)
    insan böyle tecrubelerini anlatınca diğerleri çok çok mutlu oluyor inan:)
    inşallah bnde sen gibi eşimle gider gezerim veeeeee
    bu anlatımınla bilgilendiğim için sana ufacık tefecik bir hediyeyle dönerim afdım olsun valla:)
    ankete katıldığın için çok tesekkur ederim :)
    öptüm sevgi kelebeği:)

• www.lezzetavcisi.net 07.06.2008

Zerrin ben sana diyorum bu yazdıklarından bir kitap oluştur diye.Yine olağan üstü anlatmıştın parmaklarına sağlık =)Devamını bekliyorum..

• yuki 08.06.2008

selam canım nede güzel anlatmışın italya seyhatini çok güzel resimler sayende bizde gitmiş kadar olduk sevgiler

• Ayşe Ö. 23.06.2008

ellerinize sağlık şahane olmuş.Roma çok farklı ruhu olan bir şehir.Pek çok yer gördüm ama kendimi hiç yabancı hissetmediğim bir yerdi. İnşallah tekrar görmek isterim.Eğer Sinop'a da gelip görürseniz Roma'yı aratmaz:))Ekim'e kadar buradayım beklerim...

• akci 16.07.2008

Saygilar

• Ganne 19.08.2008

Zerrincim,
    Eylul ortası bir konferans için Roma'ya gideceğim. Eşim de benimle gelecek. Şu an vize işlemleri için uğraşıyorum. İnşallah vize de sorun olmazsa sana bir kaç sorum olabilir. Senin ayrıntılı anlatışların çok işime yarayacak. Hepsini print alıp yanımda götüreceğim. Tecrübelerini bizimle paylaşatığın için çok teşekkürler. Emeğine sağlık. Sevgiler...

• Altu 28.09.2008

Selam
    Öncelikle verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ediyorum.İtalya'ya gitmeden önce okumuştum orada çok yararını gördüm.Belki sadece bir şey eklenebilir ; "yanınıza bir kalıp beyaz peynir alın" Çünkü 2. günden sonra bütün tur ekibi her yerde beyaz peynir aradık.Meğer hayatımızda ne kadar önemli bir yeri varmış:)Son gün beyaz peynire benzer birşey bulduk ismi" FETA " aklınızda bulunsun.Oraya gidecek olanlara iyi tatiller benim tatilim rüya gibiydi umarım sizlerin de öyle olur...
    Altu Özdemir

• mahçe 02.10.2008

Merhaba, ben de bu yaz arkadaşım Altu'yla oradaydım. Roma'dan çok etkilendim. Dar sokaklardan devasa yapıların olduğu meydanları aniden karşınızda görmek çok etkileyiciydi. 2000 yıllık bir şehirde dolaşmak büyülüyor insanı..Gideceklere tavsiyem bir de şehirleri gece görmeleri atmosfer çok daha başka oluyor. Sevgiler..