ROMA 4. GÜN

25.06.2008

13 Mayıs 2008

Uyandım, ayaklarım hala zonkluyor. Otel odasındaki camlarda 2 perde var. İç kısımdaki perdeyi kapadığında ses ve ışık yalıtımı sağlıyor. Odanın içi kapkaranlık. Perdeyi açtım meğer dışarsıda öyleymiş. Hava tamamen kapalı ve yağmurlu lanet okudum yeniden yatağa döndüm. Moralim altüst oldu.

Kalktık oteldeki mozerrella ve ekmekle kahvaltı yaptık. Emailleri kontrol ettik. Otel yanındaki cafede çay, kahve içelim dedik. Artık raconu ve nasıl çay isteyeceğimizi öğrendik. :) Önce kasaya ödeme yapıyoruz oturarakmı yiyip içeceksin yoksa bancodamı onu söylüyorsun. Bir fiş veriyor. Fişin üstüne minik bir bahşiş koyup bırakıyorsunuz, siparişiniz şipşak hazır.

Bu havada ne yapalım diye düşündük, müze olsun hem de Roma National müzesini gezelim dedik. Otelimizden tek metroyla ulaşabildik. Termini İstasyonunda indik. Resepsiyondaki hatuna harita üzerinde tarif ettirmiş, işaretlemiştik. İşaretlediği yer bambaşkaymış. Ne tarafa doğru gitmeliyiz diye düşünürken metro istasyonunun yanındaki bina dikkatimizi çekti. Meğer tam yanımızdaymış. Giriş kişi başı 10 euro. Biletler üç gün geçerli. 4-5 katlı bir müze. İstendiği takdirde 4 euroluk telefon rehberlerden alınabilir. Rehber almamaya karar verdik. Eserlerin yanlarında açıklamalar mevcut. Giriş kat heykellerle dolu.

Hepsi kafa heykelleri. Mezar için veya kişiler kendi evlerine konulması için yapılan heykeller. Oldukça gerçekçi ve çok başarılı heykeller var.

Gençleri okul gezisine getirmişler. O kadar ilgisizler ki. Romada dünyaya geldikleri için herbirini kıskanıyorum.. Bu şehirde sanatçı olmamaları, estetik bakış açısına sahip olmamaları mümkün değil. Gözlerini kapatsalarda o bakış açısını birşekilde ediniyorlar.

Müzede dolaşırken en çok hoşuma giden bölüm İ.Ö den önceki dönemde boyanmış evlerin iç ve dış cepheleriydi. Öyle güzel resimler yapılmış, öyle hoş boyanmışki ileride evim olursa böyle resimler yapmak hatta Mesuta yaptırmak istiyorum J) Süpper korunmuş ve şahane sergiliyorlar.

Diğer bölümde mitolojik kahramanlarla ilgili çizilmiş resimleri görünce ve yanlarındaki hikayeleri okuyunca masal dünyasına gidip geldim. 3 kat dolaştık geriye 2 kat kalmıştı, dışarıya çıkıp birşey atıştırıp yeniden döneriz dedik. Biletlerin arkasına baktığımızda 3 gün geçerli olduğunu gördük. Çıktık yakınlarda bir mc donalds vardı oraya gittik. Vatikan daki dandik rest yüzünden cesaretimiz kırıldı hiç değilse bildiğimiz bişi yiyelim dedik. Mesut baconlu big mc ben 2 cheesburger mideye indirdik. Çevreyi biraz dolaşmaya karar verdik. Bizim Eminönünden hallice Taksimin arka sokaklarındaki dükkanlar gibi yerlere girip çıktık. Ama çevre temiz ve düzenli ... Müze modunu kaybettik, yorgunluktan ölmek üzereydik otele gidip dinlenip yeniden çıkarız dedik. Akşam yemeği için google mapten adres bakmamız gerekiyordu. Otele geldiğimizde ayaklarımız zonkluyordu. Elimizde olan rehberde bulunan restourantları düşündük. Ben reklam alınmış dandik yerlerdir diye düşündüm. Haritada birkaç yer işaretledik. Virtualturist sitesinde bir restaurant önerisi vardı onu değerlendirmeye karar verdik. Aşıklar çeşmesinin yakınında... Önce oraya bir bakarız beğenmezsek başka yerde şansımızı deneriz dedik. Mesut çalıştı,iş yaptı , ben kestirdim. Uyandım hazırlandık, saat 19-30 gibi otelden çıktık. Daha önceki tecrübemiz 23-oo den sonra yemek bulunmadığı yönünde olduğundan koşturarak gittik. J Barberini durağına kadar metroyla gittik. Oradan nasıl gideceğimizi yönümüzü anlamaya çalıştık. Metro durağının önünde bir sinema var bir adama aşıklar çeşmesinin hangi yönde olduğunu sorduk. Bizi bir yöne yönlendirdi. İngilizce bilmiyordu. Elle kolla harita üstünden anlaştık. 6-7 dakika yürüdük. THY acentası gördük. Tabelasını öpesim geldi. J Orada bir adama yeniden yönümüzü sorduk. Bize ters istikametde olduğumuzu tam tersi yöne gitmemiz gerektiğini söyledi. Neyse döndük tarifi aldığımız elemanın önünden geçerken tükürmek istedim, ayaklarım zonkluyor fazladan attığım her adım bana eziyet.. Aşıklar çeşmesine kadar 3-5 kişiye sorarak geldik. Aşıklar çeşmesi, akşamda kalabalık, akşamda muhteşem. Gideceğimiz restaurantı kolayca bulduk. İçeriyi gördüğümüz anda menüye bile göz atma ihtiyacı duymadık. Tam hayalimdeki İtalyan restaurantıydı. L'Archetto di Fontana di Trevi --- Via dell'Archetto 26, Roma - Yemekleri ve menüsü mükemmel. Masalar beyaz örtülerde üstünde işlenmiş peçeteler… 2 katlı bir yer. Girdiğimizde tüm masalar doluydu. Çok samimi bir yer. Alt kata iniyoruz beni bunaltıyor üst kata çıkıyoruz o sırada bir masa boşaldı oturduk. Kasadaki adam dışında İngilizce konuşan hiç bir personel yok. J Masaya yerleşiyoruz, bizdeki gibi zeytinyağlı barı mevcut, 8-9 çeşit zeytinyağlı var. Ama menüyü elinize aldığınızda 100’ü aşkın makarna görüyorsunuz, 30’un üstünde pizza seçeneği var. her turist gibi uzun uzun okuyup menüyü hatmediyoruz. Karar veremiyoruz. Önden bir lt. Şarap söylüyoruz. J)) Biz önden şarabı söyleyelim bu arada karar verelim diyoruz ama garson çocuk ingilizce anlamıyor bu söylemek istediğimizi biz anlatamıyoruz tepemizde bekliyor şaraptan başka ne istiyoruz diye. Apar topar siparişleri veriyoruz. Garson çocuğa spesiyal spagettilerinin ne olduğunu soruyoruz. Onun önerisini Mesut’a sipariş ediyoruz. Sadece salıları ve cumaları çıkan bir spagethi. Deniz ürünlü, ben de limonlu kremalı sipariş ediyorum. Önce perperonili pizzamız geliyor. Enfes birşey… İnce hamur, renkli biberler, peynirler ve üstünde zeytinyağ.. (fotoğraf kötü ama koymasam olmazdı diğer yediğimiz makarnaları fotoğraflayamadığıma zaten çok üzgünüm.)

Bu sırada arkamızdaki masaya iki Türk geliyor. Yanımızda bir çift oturuyor. Şarap masamıza geldiğinde şok yaşıyoruz. Kosskocaman bir sürahide geliyor. Ama gerçekten kocamaaan.Yanımızdaki masa (yan masa dediğime bakmayın aramızda 1 karış mesafe var) çiftin erkek olanı şarap oldukça büyük diyor. Bizde istermisiniz diye soruyoruz. Kadehlerini dolduruyoruz., tanışıyoruz. Eduardo ve Silviya. Silviya Sicilyalı, avukat , Eduardo Romalı mimar. İkiside dünya şekeri sohbetleri nefis, kızın ingilizcesi benimki gibi ikimiz kör topal supper sohbet ediyoruz. Vatikana gidip gitmediğimizi soryorlar. Gitmediyseniz orada arkadaşım var turistlerin giremediği bölümlere girmenizi sağlayabilir diyor. Teşekkür ediyoruz. Türiyeye gelmeyi düşünüyorlarmış. İlk gördüklerinde Avustralyalıyız sanıyorlar. Niyeyse J Arkamızdaki masadaki Türk amca sohbete katılıyor. Samimi bir ortam oluşuyor. İstanbul’da gözlük çerçeve imalatçısı fuar için gelmişler yanında oğlu var. O anda farkediyoruz ki birbirini tanımayan 3 masa haralagürele sohbet ediyor. Eduardo ve Silviya’dan yemek yenecek başka rest. önerileri alıyoruz. Toplam 28 euro hesap ödüyoruz. Dönüş yolunda metroya yetişmeye çalışıyoruz ama metro 23-oo de bitiyor. Otobüsle Terminiye gidip ordan aktarma yaparak otele dönüyoruz. Yatmadan once yarın Napoli planımız için internetden tren saatlerine bakıyoruz sabah 7’ye saati kurup yatıyoruz. Bakalım yetişebilecekmiyiz.

Paylaşmak İçin:

Kategoriler: Geziyorum

Bunlar da İlginizi Çekebilir:

Sosya Medya Hesaplarımız:

Yorumlar:

• Burcu(chaplincafe) 25.06.2008

Akdeniz insanıyız ya hepimiz o muhabbet ondan güzelim.Sıcak kanlı insanlar bir araya gelince kaçınılmaz son :))
    sıkıysa o muhabbeti buralarda güneş pek görmeyen yerlerde yap :P
    pizza süper spaggethiler süper,tatiliniz hepsinden süper.

• Burcu(chaplincafe) 25.06.2008

hi ho ho hooooo
    bu arada geçen gün msnde bi geyik çevirmiştim arkadaşlarla elim alışmış.
    Spagetti'ye spaggethi yazmışım yine hay allam elim alıştı :P pardon :)

• cafe g. 25.06.2008

Heyecanlı bir roman takip ediyor gibiyim.Ağzına sağlık..Hani yediğin içtiğin senin olsun gördüklerini anlat derler ya.sen yediklerini de anlat...sevgiler...

• seçil 25.06.2008

zerrinim canım, yazılarını zevkle okuyorum. paylaştığın için çoook sağol. gerisi bol olsun inşallah. sevgiler canım kocamaaaan öpüyorum :)

• yesim 25.06.2008

canım heyecanlı bir kitap gibi bir solukta okuyorum yazdıklarını öyle akıcı ki bazen diorum her okuduğumda seni bu kız kitap yazmalı bir düşün öptümmmm

• nurgül 25.06.2008

Öncelikle size teşekkür ederim zerrin hanım inanın çok mutlu oldum umarım sitem tutulur ve tanıttıgım yerler begenilir aslında çok heyecanlıyım zaten baktıgınızda yazılarımdan anlaşılıyordur eşimle biz aslında haziran ayında yurt dışına çıkacaktık kongresi vardı eşimin bir aksilikle ertelendi ve sizin sitenizde romanın resimlerini görünce inanılmaz sevindim çünkü gittigim zaman sizin bize sunmuş oldugunuz bize rehber gibi olacak aaa diyecem zerrin hanım bunun resmini çekmişti ama inanın kendim gitmiş kadar sevindim çok uzatmadan umarım her ülkeye gitme fırsatı bulursunuz bana yardımcı oldugunuz için şükran duyuyorum saygılarımlaaa

• http://defneylebirlikte.blogspot.com/ 25.06.2008

SAYENDE TARİHİ VE TURİSTİK GEZİ YAPIYORUZ.PİZZALAR ENFESMİŞ.HOŞÇAKAL...

• papatya p. 25.06.2008

ayy arkası yarın oldu resmen,heycanlı kalkıp kalkamadığını bekliyorum:))

ay daha yorum yazamıycam bi gol yedik :(

• thesuuur 25.06.2008

Zerrin,artik bir yil boyunca senin Italya gezini okur
    dururuz.Sayfaya koyacak birsey bulamayinca "BIZ ITALYA
    DAYKEN" diye söze baslarsin...
    Hayalinde ki Italyan Restorantina ben de bayildim,hem de cok ucuzmus.Bunun icin tekrar Italya´ya gitmeye karar verdim.
    Kendine iyi bak canim,sevgiyle ve dostca kal...

• neşelisesler 25.06.2008

Yazılarını heyecanla bekliyorum. İtalyayı tanıma fırsatımız oldu böylece. Ellerine sağlık canım devamını merakla bekliyorum
    Sevgiler

• suheyla 26.06.2008

eee bakalım yetişebildiniz mi..bizde merak ettik..biz yetişememiştik te.acaba sizin başınıza da aynı şey mi geldi.italya da yürümekten ayaklarımız öyle zonkluyordu ki sık sık bayılacağımı düşünürdüm,aynı şeyleri yazıyorsun.ayrıca pizza konusundaki fikirlerine de katılıyorum,sürekli yaptığım pizzalarda o tarzı yakalamaya çalışıyorum.slmlar..

• soframdan 26.06.2008

Zerrin'ciğim gezinizi zevkle takip ediyorum, her anınızı sizinle birlikte yaşıyoruz sanki. Bu sefer yemeklerin güzel olmasına sevindim, devamını sabırsızlıkla bekliyoruz canım, sevgilerimle öptüm...

• pelincelezzetler 26.06.2008

Zerrincim gerçekten detay detay anlatmışsın,gidicek olanlara rehber olucak kadar güzel...

Sevgiler...

• SEKERPEMBE 26.06.2008

bu arada artık market aramıyorsun
    bize yazmadın da buldun mu? yoksa hala şampuan yapmadan, duş almadan ma geziyorsun dermişim:))))))
    şaka şaka...
    ama bence çok keyifli bir tatail, devamı bekliyoruz merakla

sevgilerimle

• feray 26.06.2008

canım ya gezi yazılarını sabırsızlıkla bekliyorum.Öyle zevkle okunuyorki sağolasın sayende biz de geziyoruz.Devamını sabırsızlıkla bekliyorum ve
    seni öpüyorum canım.

• disalce 26.06.2008

canım misim...ne güzel eğlenmişsiniz.....yemekler tam bize göre.....

bu günlerde bloğa adapte olmaya çalışıyorum...insan ara verince biraz zorlanıyor.....

görüşürüz bol bol..öpüyorum seni...

• selda s. 26.06.2008

Roma italya venedik hep gönlümde olan yerler kimbilir ne zaman giderim yada gidebilirmiyim.gitmeden gezdirdiğiniz için sizede çok teşekkürler.

• kelebekli s. 26.06.2008

Canim gezintinin devami da harika,kare resimler sahane. Ayrica adresim degisti beklerim zerrincim.

Merhaba,size etkinlik için davetimi birakiyorum katilmaniz umidiyle,sevgiler.

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 26 http://porselendemlik.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.
    Akşam üstü sohbetine gelen dostlara, Hanımlarla yapılan günlere, Beş çayına gelen misafirlere, Her biri birbirinden lezzetli tarifler,

MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
    30 Haziran 2008 (pazartesi) 13 Temmuz 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26 Ev Sahibeliğini http://kelebeklisaniyeler.blogspot.com/ Yani ben :) yapacağım.

Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.
    Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum arkadaslar. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.

Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26; Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.
    Bugünden itibaren davetiyelerinizi göndermeye başlıyorum elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir. Hepinizi etkinliğimize bekliyorum arkadaslar; beni yanlız bırakmayın lutfen.

Not: Tarifleri pazartesi sabahından itibaren yayınlayacağım. Şimdiden herkese teşekkürler...

• Emel 26.06.2008

Harika bir anlatımınız var,ayrıntı özenle betimlenmiş sizden çok iyi bir gezi rehperi olur.Belki ilerde yemek kitabı yanında birde gezi rehperi kitabı yazarsınız bellimi olur.
    Sevgiler

• Zeynep--Mutfak H. 26.06.2008

geziden cebin bir sürü yaşanmışlıkla dolmuş ve keyif akıyor her yanından sözcüklerin,maşAllah!

harika geçmiş çok belli dahada güzel lezzetler ve yerler görürsün inşAllah.

• aslı 27.06.2008

Zerrin'cim inan ben de kendimi bu tempolu turun bir parçası gibi hissettim yazını okurken :) O müzede senin yanında olup heykelleri seyretmek vardı.. Dediğin gibi İtalyanlar çok şanslı, her yer sanat, her yer tarih..

• zarpandit_gokche 29.06.2008

zerrin ablacımm anlatım maşşalah yane
    zaten cok gitmek istiyorum şimdilerde eziyet halindeyim bend gitcem diye:)
    pizza nefis başa ülkelerin tadlarını görmek lezzetlerini test etmek süper olsa gerek:)

• Feyza F. 30.06.2008

Missimmm tam iyi yerinde kesiyosun yani haaaaa :)))
    Hadi arkası yarının yarını oldu :))
    Öpüyorummmmm..

• Hansa 30.06.2008

Valla bu kadar güzel anlatımla bende şahsen tüm italyayı gezdim oturduğum yerden çok para harcıyoz yaaa.Bu arada eğer tüm yorumları okursan sevgili Burcu ( chaplincafe ) ben güneşi çok az görmüş bir yörenin çocuğuyum.Ve samimiyet güneşle ölçülmez.Bence yöreselleştirmeyelim....:):):

• nurgül 03.07.2008

kandilinizi kutlar her zaman ailenizle ve bizimle güzel kandiller geçirmek dilegiyle bu arada bana yardımınız için teşekkür ederim zerrin hanım bana ugur getirdiniz :) sevgiler

• soframdan 03.07.2008

Canım kızım için güzel dileklerine çok teşekkür ediyorum...
    Canım hayırlı kandiller diliyorum,allah senesine de ermeyi nasip eder inşallah...
    Sevgilerimle öptüm güzelim...

_____________@@_@_____
    ______________@@_____
    ______________@_____

Hayırlı kandiller dilerim ....

• derya 03.07.2008

♥ Bu gece kulun yalvarış ve yakarışlarını Yüce Mevla'ya sunacağı ve O'nun sonsuz affından, merhametinden, iyiliğinden bol bol yararlanacağı umut, huzur ve müjde gecesidir. Kandiliniz hayırlı olsun!

• Burcu(chaplincafe) 03.07.2008

HAYIRLI KANDİLLER ŞEKERCİM!

• Sibelin T. 03.07.2008

Missim canım, nihayet yazmaya başladım ama tutulmuşum ayol ara verince, seni okuyup bi açılayım dedim:-)))
    Sevgiler canımcım

• nunu 07.07.2008

çok keyif aldığım sitelerden biri oldunuz..
    çk tşkrlrrr başarılar..

svglr NuNu

• sebilay-asotu 07.07.2008

Zerrinciğim canım nasılsın.Roma yazını daha sonra okumak üzere ayırdım gülüm.şimdi herkese bir kısa merhaba demem lazım, çok uzun zamandır yoktum zira.haftaya yine gidiyorum.bu yaz hasretim sizlere:)) öpüyorum canım.
    sebilay.

• semiha 07.07.2008

sayende ne güzel seyler ögrendik canim bu aralar pek kimseye yorum yazamadim affetin malum blogcu ama artik bende blogstopa tasindim beklerim eee diger tüm yorumlar blogcuda kaldi artik burasida yorumlanir insallah öpüldün canimin ici

• feray 08.07.2008

canım 15 gündür kıbrıs taydım o ne sıcak öyle tamam bizde yanıyoruz ama orası bir başka yani Allah sabır versin Zerrin im

• ilkay 08.07.2008

Zerrinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnciğim canım nerdesin?????

Roma 4.günü ezberledim vallahi..gidersem 4.günde hiç zorlanmicam::))))

özledik...gözledik....

bir arayim sorayım dedim canım..

umarım herşey yolundadır....

sevgiler,
    ilkay

• pastaci r. 08.07.2008

Misssiiiimmm, kocaman yürekli arkadaşımm,

Sıcacık kutlaman için çok teşekkür ederim canım, çok mutlu ettin beni..

Sımsıcak sevgiler, öpüyorum seni.....

• Burçak 09.07.2008

Canım, ne güzel yerleri paylaşmışsın bizlerle!
    Yüreğine, ellerine sağlık!
    Sıcacık sevgiler!

• hilal 11.07.2008

Zerrin cim ne güzel bir ziyaret ve tatil olmuş. Bizlerle de bu kadar ayrıntılı paylaştığın için teşekkürler...

• Tadına d. 11.07.2008

Misim Zerrin'im
    Satır satır kaleme almışsın maşallah
    ama daha birsürü gün var canım yaz bitiyorr
    Nerelerdesin?

sevgiyle kal

• daimamutfak. 14.07.2008

Zerrinciğim gezip gördüklerini çok hoş anlatmışsın.Sevgiler.

• guzela 14.07.2008

misss..iyi misin..nerelerdesin.

• Elif E. 15.07.2008

Zerrin Hanım merhaba,
    Tariflerinizi deneyip, yazılarınızı keyifle okuyan takipçilerinizdenim. Zevkle okuduğum sitenize her gün defalarca girip yenilemediğinizi görünce, sizin için endişe etmeye başladım. Umarım üstesinden gelemeyeceğiniz bir sorununuz yoktur.
    Sevgilerimle,
    Elif E.

• Limonlu K. 16.07.2008

Yüreği miss gibi insan sevgisi kokan Zerrincim, bebek bize gelmiyor haa, kardeşimin misafiri :) Herhalde bir üçüncü bebekle sokaklarda mecnun gibi dolaşırdım hehehe... Bu arada hergün girip çıkıyorum şu Napoli anılarını okumak için, hadi artık yaz da merakımız gitsin. Şaka bir yana ben Napoliyi çok sevmiştim, senin yorumunu merak ediyorum. (Feribot faciası dışında! Gittiğimiz gün acayip bir dalga vardı, herkes çıkarmıştı, görevliler poşet yetiştirememişlerdi yazık ya:)

• Tarif B. 16.07.2008

Merhaba Zerrinciğim, ne güzel geçmiş İtalya tatiliniz. Bizlere oaraları tanıttığın için teşekkürler canım. Kendine iyi bak...Sevgiler Nerin

• tugbatugba 16.07.2008

bu yağmurlu günde tam da içim kararmış iken harika şeyler okuyup içimin açıldıgını hissettim sanki seninle birlikte ben de gezdim romayı devamını büyük bir merakla bekliyoroum :)

• ilknur 20.07.2008

Ne kadar zamandır bilgisayar başındayım bilmiyorum.Açıkcası sadece acaba onay bekleyen yorum var mı diye bakmak için oturmuştum.Ardından sizin yorumunuzu görüp,sitenizi ziyaret ettim.İtalya benim de çok ilgimi çeken bir ülke,ve gezinizi öyle güzel anlatmışsınız ki sanki kendim gezdim,inanır mısınız
    ayaklarımın zonkladığını bile hissettim:))
    Tarifyeriniz de çok güzel,kesinlikle sık sık ziyaret edeceğim bir site sizinki.
    Tanıştığıma memnun oldum,sevgilerimle

• sarımutfak 29.07.2008

sayende romaya gitmiş kadar oldum cnm
    çok güzel gezmişsin
    iyi kandiller
    sevgiler

• Allegro D. 04.01.2012

Excellent post. I was checking constantly this blog and I'm impressed! Extremely helpful information specifically the last part :) I care for such info much. I was seeking this certain info for a very long time. Thank you and good luck.