Vişneli Tart Tarifi

• 1 adet yumurta
  • 1 fiske tuz
  • 3 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1,5 su bardağı un (eğer az gelirse ekleyebilirsiniz)
  • 1 lt. süt
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 2 adet yumurta sarısı
  • 1 adet limon kabuğu rendesi
  • 1 paket vanilya
  • çekirdekleri çıkarılmış 1,5 su bardağı vişne
  • 1 tatlı kaşığı nişasta
  • 2 yemek kaşığı su

Vişneli Tart Tarifi Nasıl Yapılır?

1- Bir tencere içine un,süt, şeker, yumurta sarısını katıp ateşe koymadan karıştırıyoruz. Tüm malzemeler birbirine iyice geçinceateşe alıp koyulaşana kadar pişiriyoruz. En son vanilya, limon kabuğu ve tereyağını ekliyoruz. Soğuması için blanderla ya da mikserle çırpıyoruz.

2- Buzdolabından çıkmış tereyağ yumurta tuz pudra şekeri elimizle hafif eze eze yoğurmaya başlıyoruz. Tereyağ sert ama elinizin sıcaklığıyla yumşamaya başlayacak. Yavaş yavaş unu ekliyoruz. Eklerken yağı iyice ezdirip una yediriyoruz. Yumuşak olmayan bir hamur elde edince bir merdane yardımıyla açıyoruz. Çok kolay açılmaz. Parçalanabilir. Parçalansada parçaları tart tepsisinde yerleştirebilirsiniz. Tart tepsinizi yağlamayı unutmayın. Tart tepsinize yaydığınız hamurların kenarlarıda tart tepsisini sarmalı. Yani tepsiyle aynı formda olmalı. (Üstüne yağlı kağıt seriyoruz en üstüne de nohut ya da fasülye koyuyoruz bolca ki fırında kabarmasın. En son fırından çıkardığımızda bakliyatları kenara alacağız.) 180 derece fırında pişiriyoruz.

3- Bir tavaya vişne ve şekeri alıp şeker eriyene kadar pişiriyoruz. Bu arada vişnede suyunu salacaktır. Vişneler çok fazla ezilmesin. Vişneler suyunu saldığı sırada 2 yemek kaşığı suda erittiğiniz nişastayı vişnelerin içine ekliyoruz. Biraz daha ateşte tutuyoruz. Vişnenin suyu yoğunlaşıyor. Ocaktan alıp soğutuyoruz.

4- Tüm malzemeler soğuduğunda birleştiriyoruz. Tart hamurunun üstüne kremayı döküp buzdolabında bekletiyoruz. 1 saat dinlendikten sonra üzerine vişneyi koyuyoruz. Ver servis ediyoruz. Afiyet olsun.

Kategoriler: Meyveli Tatlılar , Yaş Pasta Tarifleri , Yemek Tarifleri

Etiketler: tart , tart hamuru , vişneli , vişneli tart

İlginizi Çekebilir:

Önerilen Tarifler:

Sosyal Medya Hesaplarımız:

Yorumlar:

• ebruuuu.-beste..... 11.08.2011

Zerrinimmmmm,bende 21.de gidiyorum kıbrısa,hadi anılarımızı yadedelim.yeniden kıbrısta magosada ne dersin:))))adayı bana ver bir gün takılın Mesutla,bu da ayrı bir teklifim:)))seni çok seviyorum.tart'a da bayıldımmmmm.....

• YAZAR 11.08.2011

Ayy ebrum harika bir haber bu... Biz 31'inde oradayız ..

• Aylin 11.08.2011

Zerrin, teşekkürler. Biz de eşimle İtalya'ya gitmeyi planlıyoruz. Senin sayfanı da Roma yazıları sayesinde buldum. Söylediğin firmadan italya turlarına bakacağım. Umarım sorun yaşamayız. Daha önce prag tatilinde tur firmasıyla ciddi sorunlar yaşamıştık.

• Pınar 11.08.2011

Tart harika görünüyor. Dolapta hazır vişne var. Bu gece deneyeceğim.
    Bu arada Kıbrısta hangi otele gidiyorsunuz. Ben de bayram için Kıbrıs düşünüyorum ama fiyatlar uçuyordu.

• zeynep 11.08.2011

oh ne güzel!
    size yaradı desene 9 gün:-)
    gezin bakalım,Ada efendi de eğlenir inşallah.
    bu arada tartın hakikaten nefis görünüyor vişneyi zor bulduğumuz bir dönem olsada denenmeli:-)
    ellerine sağlık.

• love a. 11.08.2011

şimdiden iyi tatiller

• YAZAR 11.08.2011

Merhaba Aylin, umarım bakarsın ve işine yarar birşey bulursun. Harika bir yer İtalya tadını çıkarın. :)))

Sevgili Pınar, deneyin nefi birşey oluyor :) Hem sütlü tatlı gibi hem de tart gibi hepsi bir arada :))) Bayramda gerçekten fiyatlar uçmuş durumda. Birçok otelde de yer sıkıntısı var. Biz salamis bay conti'de kalıyoruz. Daha öncede birkaç kez gidip kalıp çok memnun kalmıştık. Kıbrıs bayramda çok terch ediliyor oteller sanatçı v.s. çıkardıkları için daha çok kumar müşterisini ağırlamak istiyorlar.

Zeynebim, vişnenin tam zamanı hayatım. Pazarlar dolup taşıyor.. Koş hemen pazara :)))) Sağol hayatım. İnşallah güzel geçer tatilimiz..

• YAZAR 11.08.2011

Teşekkür ederim guzelam.. :)