PEYNİRLİ SUCUKLU BÖREK

24.04.2007

Yoğun ve bir o kadar güzel 2 hafta geçirdim. Önce anneciğimle babacığım geldiler, sonra onlar gitti aynı gün Güray ve Arzu (arkadaşlarımız) bizi ziyarete geldiler... Önce ailemle hasret giderdim. Ardından arkadaşlarımızla ciddi bir Kıbrıs kültür turu yaptık. Müthiş fotoğraflar çektik, eğlendik, öğrendik, gezdik...

İyi bir dinlenme ve tatil oldu bizim için.. Sabahları erken kalkıp bahçede güzel güzel kahvaltımızı edip o gün nereye gideceğimizi planladık. Börekler yapıldı. Çantalar hazırlandı, yola çıkıldı. Her gün başka başka yerleri gezdik. Her gün ayrı bir tarihi mekanda yedik öğle yemeklerimizi.

Önce Girne Kalesine gittik. Daha önce gittiğimiz halde hayran kaldığımız bir yer olduğundan müthiş fotoğraflar çekip, ağzımız açık tarihi seyrettik. Bazen sur duvarları içinde okçular gibi hissettik kendimizi, bazen şovalye gibi, bazen savaştan gelen asker gibi ...

Sonra Saint Hilarion kalesini ziyarete gittik. Biz 2 sefer gitmiştik. Ama müthiş bir yer olduğundan yeniden görmekte bir sakınca görmedik. Hilarion, Arap saldırılarından korunmak için bir dağın tepesini oyarak yapılmış bir kale. Kesinlikle görülmesi gereken müthiş bir yapı. Oldukça yorucu bir gezi oldu. Ama değdi.. Veeeeee böreklerimizi açıp zirvede afiyetle yedik.

Sonraki gün Girne ve Karaman köyünü dolaştık. Akşamına Bellapais manastırının olduğu Beylerbeyi köyünde gün batımını seyredip şaraplarımızı yudumladık.

Arkadaşlarımızın son gününde ise Gazimağusa'ya gittik. Salamis harabelerini sonra kral mezarlarını gördük. Othello kalesini görmeden geçmedik tabii...Tüm gün müthiş ve keyifli bir gezi oldu. Tüm günü tarihi yapılar içinde geçirdik. Hele hele Zeus Tapınağını görmek için güzel bir yürüyüş yaptık ki evlere şenlikdi :) Yılan, kertenkele, ıguana gibi canlıları görerek geçirdiğimiz bakir doğadaki yürüyüş korku dolu olduğu kadar heycanlı ve eğlenceliydi. Ben Mesut'un pek elini bırakmadım.:)) Diğer elimde de yılan gördüğümde sanki yılana vurabileceğimi düşündüğüm bir sopayla takıldım. :) Hayırlısıyla geldik. Ve tabiki salamis harabelerinde farklı bir börek ve meyve suyu bize eşlik etti. :)) İşte o böreklerden birinin tarifi:

Malzemeler:

1 su bardağı ufalanmış beyaz peynir

1/2 demet maydanoz

Hazırlanışı:

1- yoğurt, yumurta, süt, yağı ve biraz tuzu çırpıyoruz. Yufkayı zemine seriyoruz. Üzerine sütlü karışımdan 3-5 kaşık döküp eşit miktarda yayıyoruz. Üzerine yufkayı seriyoruz. İki yufkayı birbirine yapıştırıyoruz.

2- Yufkaları sigara böreği yapar gibi 8'e bölüyoruz. İç malzemelerden peynir ve ince doğranmış maydonozları karıştırıyoruz. Sucukları uzun ince şekilde kesiyoruz. Sigara böreği gibi peynir ve sucuğu koyup sigara böreği gibi sarıyoruz. Fırına diziyoruz. Üzerine yine sütlü karışımdan sürüp önceden ısıtılmış 180 derece fırında üstleri kızarana kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun.